استقرار سامانه های هوشمند در تاسیسات شرکت آبفا استان زنجان

استقرار سامانه های هوشمند در تاسیسات شرکت آبفا استان زنجان

آوای میهن نیوز-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین نشست مشترک حوزه تحقیقات این شرکت با مرکز تخصصی خدمات فن آوری و اطلاعات جهاد دانشگاهی استان زنجان برای استقرار سامانه های هوشمند در تاسیسات شرکت آبفا استان برگزار شد.

علی محمد نادرخانی اظهار کرد: این نشست با هدف استقرار سامانه های هوشمند پایش پارامترهای محیطی و کنترل دسترسی به پست های زمینی شرکت آبفا برگزار شد.

وی افزود: این سامانه با نام اختصاری “ICMS” سامانه ای هوشمند، متمرکز، امن و کاملاً بومی است که با قرارگیری در محیط های متنوع، پارامتر هایی نظیر دما، رطوبت، انرژی، حجم مخازن، فشار ورودی لوله های انتقال و… را کنترل، پایش و مدیریت می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی یک داشبورد مدیریتی است که قادر است تعداد زیادی از محیط ها و اماکن حساس در سطح جغرافیایی وسیع را در بستر شبکه امن، از راه دور و بصورت بر خط مدیریت نموده و با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، اطلاعات مهمی نظیر میزان بهره وری و تشخیص شرایط بحرانی را ارئه نماید.

وی یادآور شد: از دیگر امکانات این سامانه، میتوان به کنترل متمرکز تردد افراد و خودروها با تعریف پرسنل مجاز، تشخیص مجوزها و مانیتورینگ ترددها بصورت بر خط اشاره کرد.

نادرخانی گفت: در این نشست مقرر شد کارشناسان حوزه تحقیقات شرکت آبفا استان زنجان از نمونه های عملیاتی شده این سامانه بازدید و همینطور محققین مرکز خدمات فن آوری و اطلاعات جهاد دانشگاهی نیز جهت استقرار این سامانه در شرکت آب و فاضلاب، از تاسیسات این شرکت بازدید متقابل بعمل آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده جلسه نهایی برای استقرار این سامانه در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برگزار شده و از توانمندی محققین و پژوهشگران بومی استان استفاده خواهد شد.

Share this post