انجام بیش از پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب شرب در زنجان

آب وفاضلاب

انجام بیش از پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب شرب در زنجان

میهن نیوز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب آشامیدنی در سطح استان انجام داد.

علیرضا جزءقاسمی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بیشترین تعداد این آزمون ها به ترتیب مربوط به آزمون میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین است.

وی با اشاره به اعمال استانداردهای سختگیرانه برای نظارت و کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان، اظهار داشت: کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفا بوده و آزمایشگاه مرکزی زنجان نیز در این راستا به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان به همراه پنج آزمایشگاه دیگر در شهرهای خرمدره، ماهنشان، زرین آباد، آببر و قیدار به عنوان یکی از آزمایشگاه های برتر کشور پایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکین شهرها و روستاهای استان را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان برای پنجمین سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه ISO۱۷۰۲۵ شده، ‌ همچنین اخذ گواهینامه مذکور در آزمایشگاه‌های فاضلاب، ریزآلاینده معدنی آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه باکتریولوژی شهرستان خرمدره نیز امسال در دستور کار قرار دارد و همواره جزء آزمایشگاه برتر در بین شرکت های آب و فاضلاب کشور بوده است.

جزء قاسمی به اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه و شناسایی تهدیدات موثر در کیفیت آب و همچنین پیش‌بینی برنامه هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام های اصلاحی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف موجب تضمین کیفیت آب می شود.

وی گفت: هم اکنون برنامه ایمنی آب در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و مجتمع های آبرسانی روستاهای “والایش و خراسانلو” اجرا شده است و در شهرهای قیدار، زرین آباد و روستای دیزج آباد نیز طی سال جاری اجرا می شود.

Share this post