اهدای خون توسط داوطلبان هلال احمر زنجان

اهدای خون توسط داوطلبان هلال احمر زنجان

آوای میهن نیوز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای داوطلبان، امدادگران، جوانان و کارکنان هلال احمر زنجان در حمایت از سلامت بیماران و با هدف تامین فرآورده های خونی در قالب طرح “حمایت ماندگار” اقدام به اهدای خون کردند.
 حکمت اله هاشمی در حاشیه اهدای خون اعضای داوطلبان و کارکنان هلال احمر زنجان، ضمن قدردانی از خدمات مرکز انتقال خون در حمایت و سلامت انسان ها، افزود: انتقال خون در حوزه تامین چرخه سلامت انسان ها نقش بسزایی دارد که بسیار ارزشمند و انسانی است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ظرفیت بسیار عظیمی دارد، اظهارداشت: ما هلال احمری ها بواسطه فعالیت هایی که انتقال خون در بعد داخلی و بین المللی دارد تعصب داریم که این مهم بیانگر نقاط مشترک خدمات به همنوعان است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بعد بین المللی هلال احمر به دلیل وجود فدراسیون و کمیته بین المللی صلیب سرخ بسیار است.
هاشمی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر بواسطه ظرفیت بین المللی بودن می‌تواند در دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز کمک حال باشد‌.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در ۵۰ کشور بیمارستان دارد، افزود: فعالیت بین المللی هلال احمر بطور ۹۰ درصد در این کشورها کاملا مشهود است ولی متاسفانه خیلی از هموطنان با این موضوع بیگانه هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر ایران عضو صلیب سرخ جهانی هلال احمر و جزو تاثیر گذار ترین کشورها در میان این ۱۹۲ کشور است که دارای ۲ میلیون داوطلب است که در حال خدمت رسانی به همنوعان هستند.
هاشمی با تاکید بر اینکه زنجان دارای ۱۶ هزار داوطلب در سطح استان است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با انعقاد تفاهم نامه و با اهداف انسانی این تعداد داوطلب را در ُبعد حمایت از سلامت انسان ها سازماندهی کنیم.

فصل مشترک فعالیت های انتقال خون و هلال احمر داوطلبانه بودن است

مدیرکل انتقال خون استان زنجان نیز در ادامه گفت: هلال احمر از همواره در کنار سازمان انتقال خون بوده این مهم بسیار ارزشمند است و فصل مشترک فعالیت های انتقال خون و هلال احمر داوطلبانه بودن خدمات است.
سیامک اسدی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون باتوجه به ماهیت کار و ارتباط با جامعه هرگز نباید اجازه بدهند نام شان و داوطلبانه بودن خدمات آنها خدشه دار شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک بین هلال احمر و سازمان انتقال خون یادآوری کرد: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف مشترک، هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین و ساماندهی جوانان داوطلب برای اهدای خون و کمک به هم اشاعه این فرهنگ نجات است.
مدیر کل انتقال خون استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد اهدای خون از اهدا کنندگان داوطلب تامین می شود و بیش از ۵۰ درصد نیز به طور مستمر خون اهدا می کنند.
اسدی با بیان اینکه اهداکنندگان خانم در سازمان انتقال خون کم است، افزود: در حال حاضر ۲۹ هزار واحد فرآورده در سطح استان توزیع شده و پنح هزار و ۵۶۷ واحد خون در قالب شبکه ملی خون رسانی به استان های دیگر کمک کرده ایم.
اسدی با بیان اینکه سالانه میانگین ۳۵ هزار مصرف فرآورده خونی در استان وحود دارد، افزود: این عدد کم نیست چرا که این ماده اولیه از انسان بدست می آید که باید حساسیت زیادی در این موضوع داشته و استاندارد ها و غربالگری را با جدیت رعایت کنیم.
گفتنی است: با حضور بیش از ۲۰ نفر از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران و کارکنان هلال احمر زنجان بیش از ۱۰ هزار سی سی خون اهدا شد.

Share this post