بسیج سازندگی ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در زنجان ایجاد کرد 

بسیج سازندگی ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در زنجان ایجاد کرد 

آوای میهن نیوز – مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان گفت: سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی از طریق بسیج سازندگی در استان پرداخت شد که در نتیجه آن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر صاحب شغل شدند.  

 سرهنگ پاسدار اقبال جهانبخشی در نشست خبری با بیان اینکه چهار قرارگاه شامل اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، جهادی و خدمات رسانی در مجموعه بسیج سازندگی استان تشکیل شده است، افزود: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی از طریق کارسازی تسهیلات دنبال می شود.

وی ادامه داد: امسال اعتبار تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان ۵۴۵ میلیارد تومان است که تا زمان حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح به شبکه بانکی معرفی شده و از این تعداد طرح تا کنون به ۵۹۳ پرونده ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان به لزوم همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تاکید کرد و ادامه داد: طبق شیوه نامه، بانک ها باید با یک ضامن معتبر این تسهیلات را پرداخت کنند ولی در برخی بانک ها ۲ ضامن از متقاضیان درخواست می کنند.

جهانبخشی به راه اندازی و ایجاد ۶۴۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه های بسیج استان اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و اکنون اعتبار این صندوق ها در استان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است، نقش و تاثیر قابل توجهی در ایجاد و حمایت از اشتغال های خرد دارند.

وی اظهار کرد: تلاش می شود که این صندوق های قرض الحسنه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج استان توسعه پیدا کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای جهاد آب‌رسانی به روستاها در قالب قرارگاه محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف عدالت افزایی و محرومیت زدایی جهاد آبرسانی در ۵۷ روستای محروم استان زنجان اجرا شد.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه میان بسیج سازندگی سپاه و آبفا استان جهاد آبرسانی به ۱۵۷ روستا هم اکنون در حال اجراست.

جهانبخشی از فعالیت هزار و ۳۹۰ گروه جهادی در استان زنجان خبر داد و گفت: این گروه های جهادی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی نقش آفرینی می کنند.

Share this post