مقاوم سازی ۵۸ درصد واحدهای روستایی استان زنجان

مقاوم سازی ۵۸ درصد واحدهای روستایی استان زنجان

آوای میهن نیوز- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:۵۸ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی و  ۸۳.۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان سند دار شده است که در این زمینه زنجان رتبه اول کشور را دارد.
رضا خواجه ای عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه این نهاد در حوزه های عمران روستایی و بازسازی‌ مسکن روستایی و شهری فعالیت می کند، افزود: مطالعه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به پایان رسیده است و در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بدون تعهد و بنا بر نیاز، مطالعه طرح هادی در روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار را در دستور کار قرار داده است.
خواجه ای افزود: تاکنون بازنگری طرح هادی در ۳۸۴ روستای استان انجام گرفته و طبق برنامه ریزی ها در سال جاری نیز در ۱۶۸ روستا در حال انجام است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۸ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است، اضافه کرد: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن به استان ابلاغ شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
این مسوول با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۰ فقره از این تسهیلات تخصیص یافته است، گفت: ۶ هزار و ۲۴۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است و با مشارکت مردم ‌میزان مقاوم سازی در استان به ۶۸ درصد افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: طی بررسی ها ۱۵۳ روستای این استان روی گسل زلزله قرار دارد.
وی افزود: تاکنون در این روستاها هفت هزار و ۸۰۷ واحد مسکونی مقاوم سازی و برای شتاب بخشی در روند مقام سازی،‌ امتیاز ویژه ای در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در ۲ شهرستان طارم و خدابنده در حال اجراست،‌ اضافه کرد: ۴۷۶ پروژه منظومه روستایی در طارم با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که این طرح ها در خدابنده نیز آغاز شده است.

Share this post