حرکت در راستای برنامه محوری از اولویت‌های مسئولان باشد

حرکت در راستای برنامه محوری از اولویت‌های مسئولان باشد

میهن نیوز: استاندار زنجان عصر دیروز(سه شنبه)در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان، با بیان اینکه نسبت به مساله استفاده از ظرفیت مردمی در انجام امور، بی توجه بوده‌ایم، گفت: در انجام بسیاری از امور می‌توان از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کرد که این امر، علاوه بر تسهیل در امور، موجب اعتمادسازی هم می‌شود. لذا ایجاد اعتماد در بین مردم بسیاری از مشکلات را مرتفع می سازد.

 محسن افشارچی با اشاره به اینکه کسب موفقیت‌های متعدد در ۸ سال دفاع مقدس، به این دلیل بود که جنبه مردمی گرفت، افزود: مردمی‌سازی جنگ تحمیلی، در بستر فضای بسیجیان محقق شد و پیروزی به نفع ملت ایران رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر، از مفهوم مردمی‌سازی در امور، آنگونه که باید، استفاده نکرده‌ایم، تصریح کرد: همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: به عنوان نمونه در اتفاقات اخیر مدارس، استفاده از خود نیروهای مردمی، باعث می‌شد مردم ضمن نقش‌آفرینی در کنار نیروهای حاکمیتی، خودشان نیز در جریان امور قرار بگیرند.

افشارچی با بیان اینکه در بسیاری از امور باید از خود مردم کمک بگیریم، گفت: در همه بخش ها باید نسبت به موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تامل کنیم.

وی همچنین به لزوم آمادگی دستگاه‌ها برای ایام عید نوروز و استقبال از مسافران تاکید کرد و افزود: جدیت در جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان در ایام عید نوروز باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

Share this post