راه اندازی شهرک های تخصصی با کشور ترکیه مورد تاکید است

راه اندازی شهرک های تخصصی با کشور ترکیه مورد تاکید است

آوای میهن نیوز_معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت:با توجه به اینکه کشور ترکیه سومین شریک تجاری ایران است راه اندازی شهرک های تخصصی در استان زنجان با همکاری ترکیه مورد تاکید می باشد.
حسین محمدی امروز در جلسه مدیران اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه اظهار کرد: استان زنجان از نظر صادرات و واردات بیشترین تعاملات تجاری را با کشور ترکیه دارد.
وی با تاکید بر اینکه صادرات زنجان به ترکیه ۶۵درصد است افزود:واردات از کشور ترکیه نیز به ۶۷ درصد می رسد که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز بیشترین حجم تجاری را  استان زنجان  با کشور  ترکیه داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان ادامه داد: تعاملات تجاری ایران با ترکیه محدود به سال های اخیر نیست چرا که غرابت فرهنگی،مذهبی و سیاسی بیش از ۴۰۰ساله وجوددارد.
محمدی با تاکید بر اینکه  ترکیه پل ارتباطی با کشورهای اروپایی است یاد آور شد:از سویی دیگر نیز ایران پل ارتباطی بین ترکیه و شبه قاره هند است که این موضوع هم برای ترکیه وهم برای ایران در راستای حجم سرمایه گذاری و حجم صادرات بسیار مهم است.
این مسوول اظهار کرد:تعاملات با کشور ترکیه نباید فقط به حجم صادرات و واردات خلاصه شود لذا این تعاملات باید پیش نیازی برای سرمایه‌گذاری  از جمله در راه اندازی شهرک های تخصصی باشد.
وی در پایان گفت: می توان در حوزه گردشگری،کشاورزی،آموزشی و فرهنگی نیز با ترکیه تعاملات خوبی ایجاد کرد.
گفتنی است که در این جلسه تعدادی از مدیران کل به دیدگاههای خود در خصوص ارتباط بیشتر استان با ترکیه پرداختند.

Share this post