رشد ۲۱۳ درصدی سرمایه گذاری اکتشاف معادن استان زنجان

رشد ۲۱۳ درصدی سرمایه گذاری اکتشاف معادن استان زنجان

آوای میهن نیوز-مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری پروانه های اکتشاف صادره جهت اکتشاف معادن استان از رشد ۲۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

 مجید گلشنی اظهار داشت: در راستای اهمیت و ضرورت توجه به اکتشاف معادن استان ، سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن در سال گذشته به بیش از ۴ هزار میلیارد ریال رسید که این میزان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به رشد ۲۱۳ درصدی سرمایه گذاری اکتشاف معادن استان عنوان کرد: در این مدت ۵۱ پروانه اکتشاف معادن صادر شد که زمینه اشتغال ۱۵۳ نفر را فراهم نموده است.

این مقام مسئول در خصوص پروانه های بهره برداری صادره معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: ۱۳ پروانه بهره برداری در بخش معدن استان صادر شده است که ۳۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان به رشد ۴۸ درصدی سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه گذاری بخش معدن استان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۶۷ نفر در استان فراهم گردیده است.

مهندس گلشنی خاطر نشان ساخت: در این مدت ۲۰ گواهی کشف در استان صادر گردیده که سرمایه گذاری صورت گرفته برای آنها بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال می باشد.

Share this post