دولت به دنبال گره گشایی از مشکلات جامعه است

دولت به دنبال گره گشایی از مشکلات جامعه است

میهن نیوز – استاندار زنجان گفت: دولت به دنبال گره گشایی از مشکلات جامعه و امیدآفرینی میان عموم مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، محسن افشارچی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه  امروز سوم شهریورماه شهر زنجان افزود: در سال‌های اخیر اولویت اصلی و اول مردم مسائل اقتصادی بوده است یعنی معضلات اقتصادی جزو اصلی ترین مشکلات بشمار می‌رود تا جایی که برطرف شدن آن‌ها به مطالبه مردمی بدل شده است.

وی تصریح کرد: دولت برای حل این مسئله باید به طور همزمان به حوزه تجارت داخلی وخارجی توجه می کرد. در حوزه تجارت خارجی نظر دولت این بود که باید به همه نقاط دنیا نگاهی متوازن داشت.

استاندار زنجان افزود: برنامه دولت این است که باید با تدبیر، از ظرفیت روابط اقتصادی با همه کشورهای منطقه و جهان بهره‌مند شویم.

افشارچی به ظرفیت‌های مختلف کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مزیت کشور ما تنها نفت نیست که اگر نباشد، نتوانیم کاری انجام دهیم، بلکه کریدور شمال- جنوب به عنوان مهم‌ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است.

وی افزود: علاوه بر این یک کریدور دیگر از ماهشهر تا مرز ترکیه ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: تلاش دولت برای این است که دنیا را خلاصه در چند کشور نبینیم و اتفاقا این بسیار خوب است.

وی در ادامه از طرح ملی مسکن به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت اشاره کرد و افزود: روز گذشته با حضور وزیر مسکن تعدادی پروژه افتتاح شد و این طرحها همچنان ادامه دارد.

استاندار زنجان گفت: علاوه بر این ۴۵۰ قطعه زمین طی هفته‌ آینده به خانواده‌های دارای سه فرزند اعطا خواهد شد که هدف از این کار جوان‌سازی جمعیت است.

وی وضعیت پیشرفت مسکن در استان زنجان را خوب و پیشرو ارزیابی کرد و گفت: همواره نیازها و درخواست‌های استانی برای اجرای هرچه بهتر پروژه‌های مسکن ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه زنجان در تأمین زمین و ساخت مسکن‌های ملی جزو استان‌های پیشرو است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده نیز تعدادی از واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

استاندار زنجان همچنین به حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله “سرجین بافت” اشاره کرد. گفت: مشکل این واحد تولیدی نیز با کمک دولت حل شد.

وی در ادامه به تلاش دولت برای کنترل و مهار تورم اشاره کرد و گفت: جلسات مربوط به این امر به صورت هفتگی با حضور ‌کارشناسان در حال بررسی است و همه تلاش ما حل این موضوعات است.

استاندار زنجان همچنین به موضوع خرید گندم اشاره کرد و گفت: تاکنون به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گندم خریداری شده است که پرداختها و افزایش قیمت در این حوزه موجب بهتر شدن وضعیت کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن کشور به این مرحله ۴۴ سال تلاش شده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری “ما از بخش زیادی از مسیر  را با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند”.

 

.

Share this post