۴ بازارچه در چهار نقطه شهر زنجان کلنگ زنی شد

۴ بازارچه در چهار نقطه شهر زنجان کلنگ زنی شد

آوای میهن نیوز_  با حضور دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان ، دکتر فیروزفر  شهردار زنجان وعده ای از مسوولان شهری، آئین کلنگ زنی احداث چهار بازارچه محلی شهرداری زنجان که به صورت نمادین در گلشهر کاظمیه برگزار شد.

گزارش اختصاصی- مهران حبیبی:  شهردار زنجان  در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه بازارچه های محلی نقش موثری در کنترل تورم دارند گفت: یکی از سیاست‌های دولت بحث مهار تورم و تنظیم قیمت‌ها بازار است که در این راستا با توجه به سیاست‌های استاندار زنجان، شهرداری زنجان از پاییز سال قبل  برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد که در این رابطه در ۱۰ نقطه از شهر  بازارچه محلی احداث شود

دکتر علیرضا فیروز فر افزود:  پس از شناسایی و ارزیابی زمین در ۱۰ نقطه شهر تاکنون برای ۸ نقطه از شهر برنامه‌ریزی صورت گرفت تا پروژه‌ها نیز در این نقاط آماده احداث شود لذا در اولین حرکت برای چهار نقطه طراحی لازم صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: امروز شاهد کلنگ زنی و شروع احداث ۴ بازارچه در چهار نقطه شهر( گلشهر کاظمیه، کوی فرهنگ، پونک و الهیه) هستیم و همچنین چهار نقطه بعدی نیز در فازهای دیگری اجرا خواهد شد.

 شهردار مرکز استان با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه های محلی یک حرکت بسیار ضروری برای شهر است تصریح کرد: این بازارچه‌ها به صورت عرضه مستقیم و با قیمت مناسب کالاهایی مثل میوه و تره بار، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی را به شهروندان ارائه خواهند داد.

به گفته این مسوول شهری در مواقع ضروری نیز سایر کالاهایی که سیاست‌های استانی برای این بازارچه‌ها در نظر خواهد گرفت در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

دکتر فیروزفرافزود: بر حسب ضرورت هفته‌ای دو بار یا یکبار نرخ گذاری کالاها در این بازارچه‌ها طبق کمیته‌ای از دستگاه‌های ذی‌ربط صورت خواهد گرفت.

وی گفت: این قول را می‌دهیم که انشالله تا بهمن ماه بازارچه‌ها را راه اندازی نماییم چرا که این حرکت تاثیر خوبی در روند عرضه کالاها در شهر زنجان و مهار تورم خواهد داشت.

کنترل قیمت با  ایجاد بازارچه‌های محلی

استاندار زنجان  نیز در این مراسم گفت:  ایجاد بازارهای موازی از طرح‌های استانی برای کنترل تورم بوده تا دولت در مواقع لزوم به آن اعمال نظر کرده و قیمت را کنترل کند.

دکتر محسن افشارچی با اشاره به اینکه ایجاد این بازارچه‌ها کار بزرگی در تأمین مایحتاج مردم است افزود: انتظار داریم از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این بازارچه‌ها و همچنین فضای مجازی برای عرضه کالاها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این بازارچه‌ها در دنیای واقعی و مجازی دایر می‌شوند اظهار کرد: مکانیزم‌های مختلفی برای قیمت گذاری در این بازارچه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه نرخ گذاری از طریق اپلیکیشن خواهد بود و در مواقع لزوم ورود خواهیم کرد تا مایحتاج اصلی مردم با قیمت مناسب تأمین شود ادامه داد: حدود ۱۰ بازارچه در سطح شهر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مدیریت شهر تنها بر کار عمرانی متمرکز نیست و حرکت‌های مفهومی را هم مدنظر دارند.

افشارچی با بیان اینکه این اعمال نظر، قیمت را کنترل می‌کند تصریح کرد: امروز شاهد همراهی شورا و شهرداری در بسیاری از امور هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه این بازارچه‌ها باید نقش مثمر ثمری در تأمین کالاهای اساسی داشته باشند، ادامه داد: انتظار داریم این مراکز صرفا محدود به تأمین میوه و تره بار نباشد و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز در آن عرضه شود.

استاندار زنجان با قدردانی از اقدامات شورا و شهرداری در انجام اقدامات زیرساختی گفت: مایه مباهات است که شهرداری فقط در بحث عمرانی ورود نکرده و به بحث تأمین مایحتاج مردم نیز توجه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌گذاری‌های شورای شهر احداث بازارچه‌های میوه و تره بار بوده، گفت: توزیع و فروش به قیمت مناسب محصولات کشاورزی از اهداف این طرح است.

مهندس مجید ناصحی مقدم تصریح کرد: برای اینکه توزیع مناسب محصولات را در شهر زنجان داشته باشیم چهار نقطه برای این کار در نظر گرفته شده که اعتبار این طرح‌ها ۳۰ میلیارد تومان است که سه مورد در متراژ ۴۴۰ متر و یکی ۲۲۰ متر است.

 

وی با بیان اینکه در این بازارچه‌ها که در مدت ۴ ماه ساخته می‌شود مواد پروتئینی و میوه و تره بار عرضه خواهد شد، افزود: هدف شهرداری از این اقدام تنظیم بازار و ایجاد ثبات قیمت است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: امیدواریم با کلنگ‌زنی این پروژه شاهد عرضه محصولات مورد نیاز مردم باشیم و زنجیره توزیع کالاها تکمیل شود.

Share this post