شهرداری قزوین دستخوش تصمیمات عجولانه قرار نگیرد

اشدری

شهرداری قزوین دستخوش تصمیمات عجولانه قرار نگیرد

میهن نیوز: نایب رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ،ورزشی ،بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین شهر و شهرداری در موقعیتهای مدیریتی نباید دستخوش تصمیمات عجولانه شود و در این راستا هر موضوعی که قرار است در شهرداری اتفاق بیفتد، اعضای شورای اسلامی شهر باید در قالب لایحه، پیشنهاد و یا گفتگو در جریان قرار گیرند و نظر شورا حتما دریافت شود.

فاطمه اشدری ، در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، در سخنانی به موضوع راه اندازی شهرداری منطقه چهار اشاره کرد و گفت: شهردار به واسطه کلان شهر شدن قزوین در سال گذشته اقدام به راه اندازی شهرداری منطقه چهار نمود بدون اینکه زیر ساختها و برنامه هایش در این حوزه مشخص باشد.

به گفته وی باید کمیسیون نظارت و پیگیری شورا به این مساله ورود کند و مشخص شود که این میزان شتاب زدگی برای ایجاد شهرداری منطقه چهار برای چیست؟

پس از گذشت چند ماه از تصمیم شهردار که ظاهرا مصوبه شورا را نداشته ! متاسفانه شهرداری با داشتن املاک بسیار و حتی بودجه قابل توجه تملکی یا رهن واجاره که برای ایجاد شهرداری منطقه ۴ در بودجه آورده است هنوز این پروژه در بلاتکلیفی بسر می‌برد . که به لحاظ پیش بینی های انجام شده مدیریت شهری ، شهروندانی که قرار است در این محدوه شهری یعنی منطقه ۴ قرار گیرند بواسطه جدی نگرفتن این تغییر و تحول قطعا در آینده نزدیک دچار مشکلات قانونی خواهند شد ، لازم است مدیریت شهری با کمک شورای اسلامی شهر نسبت به این موضوع تعیین تکلیف نهایی نماید .

وی خاطرنشان کرد: ما از اینکه شهر قزوین جزو کلان شهرها قرار گرفته خوشحالیم اما در برنامه ها نباید دچار شتاب زدگی و بی برنامه گی شویم.

اشدری تاکید کرد: شهردار قزوین بایستی در جلسات مشورتی که با شورا دارد هرگونه تغییرات و تصمیمات را به اطلاع اعضای شورا برساند و با خرد جمعی در مورد آنها تصمیم گیری شود.

وی همچنین در خصوص خواهرخواندگی شهر قزوین با سایر شهرهای کشورها گفت: اخیرا درخواست خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشورهای خارجی مطرح شده که در شورای اسلامی شهر ا طرح موضوع نشده است، حالا این سوال پیش می آید که اگر مدیریت شهری که موافقت خود را به وزارت امور خارجه اعلام نموده است ، با عدم تصویب شورا نسبت به‌ این موضوع روبرو شود ، تکلیف چه خواهد بود؟ بنابراین ضرورت داشته شورا در جریان تصمیمات شهرداری قرار گیرد. البته این تاکیدی است بر مغایرت برخی از عملکرد مدیریت شهری نسبت به شورای اسلامی شهر که حتی سهوا ، صلاح نیست اتفاق بیفتد.

اشدری در ادامه سخنانش اقدام شهردار قزوین در خصوص نشریه پیام شهر اشاره کرد و گفت: این نشریه در سال گذشته و به یک باره و بدون اطلاع اعضای شورا تعطیل شد ،در حالی که باید اعضای شورا از موضوع به این مهمی و اقدامات مدیریت شهری مطلع می شدند .

وی در تذکری به شهرداری قزوین خواستار در جریان قرار گرفتن شورای اسلامی شهر قزوین از تمامی تصمیمات شهرداری شد و گفت: هر موضوعی که قرار است در شهرداری اتفاق بیفتد و قانونا نیاز به مصوبه شورا دارد، باید اعضای شورا در قالب لایحه ، پیشنهاد و با گفتگو در جریان قرارگیرند و نظر شورا را دریافت شود.

وی با بیان اینکه نشریه پیام شهر به خط بریل چاپ می شد و مورد استفاده نابینایان عزیز قرار می گرفت تاکید کرد: این نشریه همانطور که در تعریف ذاتی آن می گنجد ، بایستی به صورت کاغذی در اختیار شهروندان قرار گیرد تا انجمن نابینایان نیز بتوانند از این نشریه بهره مند شوند ولذا هر تصمیمی اعم از برخط بودن یا مکتوب بودن نشریه باید به اطلاع کمیسیون فرهنگی و شورا برسد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی ، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بایستی بر نحوه عملکرد نشریه پیام شهر و انتشار آن نظارت صورت گیرد و همچنین این نشریه ارتباط چند سویه با مردم ، شورا و شهرداری و مسئولین داشته باشد و اطلاع رسانی از مصوبات شورا و آئین نامه ها و قوانین مدیریت شهری و مطالبات مردم و … را در دستور کار و سر فصلهای خود داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با تاکید بر اینکه تعطیلی پیام شهر در سال گذشته غیر قانونی بود، افزود: از ریاست شورا تقاضا دارم تا حتما این موضوع را پیگیری کند چرا که شهرداری در موقعیتهای مدیریتی نباید دستخوش تصمیمات عجولانه شود.

اشدری

Share this post