جهش 8 پله ای آموزش و پرورش استان رنجان در کنکور سراسری

جهش 8 پله ای آموزش و پرورش استان رنجان در کنکور سراسری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:
جهش 8پله ای آموزش و پرورش استان رنجان در کنکور سراسری
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان رنجان توانست با برنامه ریزی مناسبت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهش هشت رتبه ای نسبت به سال گذشته داشته باشد.
داود بهرامی در گفتگو با خبرنگارما اظهارداشت: استان زنجان در سال جاری به جهت میزان رشد و جهش رتبه، با هشت پله صعود در مقام نخست کشور قرار گرفته است و همچنین در جدول رتبه دهی رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی هر چند که موضوع کنکور مسئله اصلی آموزش و پرورش در سطح مدارس قلمداد نمی شود ولی با توجه به دغدغه اولیا و دانش آموزان جزو برنامه های مد نظر استان زنجان قرار گرفته است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: باتوجه به این که طی 10 سال اخیر رتبه کنکور استان با یک فراز و فرودی، سیر نزولی داشته است، لذا این نگاه و نگرش منفی در بین اصحاب تعلیم و تربیت به دغذغه تبدیل شده بود که در این راستا لازم بود حساسیت زایی خاصی در سطح استان ایجاد شود.
وی سپس به رویکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولین اول استان از جمله استاندار زنجان در خصوص کنکور اشاره کرد وافزود: رویکردها بر این مبنا قرارداشت که بخشی از جهت گیری ها و برنامه ریزی های آموزش و پرورش، سمت و سوی ارتقا شاخص کنکور را به همراه داشته باشد، لذا طی یک سال اخیر مسئله ارتقا شاخص کنکور و تقویت بنیه علمی دانش آموزان مخصوصا در سطح مناطق محروم جزو دستور جلسات اصلی شورای آموزش و پرورش استان بوده است.
بهرامی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای دانش افزایی و توانمند سازی دبیران و مدیران مدارس با همت سرگروه های آموزشی استان برای دوره متوسطه نظری از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان است.
به گفته این مسوول آموزش و پرورش در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم توزیع بسته های آموزشی و منابع کمک درسی از دیگر اقدامات استان می باشد.
وی درادامه تاکید کرد: در سال جاری نیز با همت و تلاش همه عوامل صفی و اداری و بالاخص دبیران و مدیران مدارس که جا دارد از زحمات همه این عزیزان صمیمانه قدردانی نمایم استان زنجان در کنکور سراسری رتبه ۱۶ را در بین استانها به خود اختصاص داد و این در حالي است که از سال ۹۲کمترین فاصله را نسبت به میانگین کشوری با ۲ رتبه ایجاد کرده بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان سپس با اشاره به تفکیک رتبه های پنج گانه گروه های آزمایشی اظهارداشت: علوم ریاضی با رتبه ۱۷با ۱۲ پله صعود؛ علوم تجربی با رتبه ۲۲ با ۵ پله صعود؛ علوم انسانی با رتبه ۲۱ با ۳ پله صعود؛ علوم هنر با رتبه ۱۳ با ۴ پله نزول و در نهایت زبان خارجه با رتبه ۱۱ و هشت پله صعود نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته اند‌.
بهرامی افزود: استان زنجان در گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجی به ترتیب با ۳رتبه و ۷ رتبه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی در پایان گفت: موفقیت اخیر استان زنجان در کنکور سراسری سال ۹۸ و جهش هشت رتبه ای نسبت به سال گذشته حاصل زحمات ، تلاش و برنامه ریزی تمام همکاران ، مدیران و دبیران، اولیا و دانش آموزان عزیز می باشد و در این راستا نقش کارشناسان ستادی و اداری نیز به جهت پشتیبانی از فعالیت ها و برنامه های تدوین شده مکمل تلاش های نیروهای صفی برای حصول این نتیجه بوده است.

Share this post