امضای تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان زنجان با اداره کل صمت

امضای تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان زنجان با اداره کل صمت

میهن نیوز-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تفاهم نامه همکاری با اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی این استان با هدف راه اندازی خانه های هلال، توسعه آموزش های هلال احمر و کاهش آسیب های جانی و مالی ناشی از حوادث امضا شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، حکمت اله هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه با اداره کل صنعت، معدن و تجارت به کارکرد خانه های هلال اشاره کرد و افزود: در خانه های جذب، آموزش، ساماندهی، تمرین و بکارگیری اعضا را انجام می دهیم که این چرخه باید در کل آموزش و در چرخه حوادث و سوانح محقق شود.

وی یادآوری کرد: بهترین محل و بهترین کسانی که می توانند کاهش تلفات را به معنای واقعی محقق کنند خود مردم در مکان های پرترد، پرتجمع و مخاطره آمیز از جمله جاده ها و شهرک های صنعتی هستند که مستعد حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی تنها ارگان متولی آموزش ها و مخاطرات است.

هاشمی ادامه داد: با تجهیز و تاسیس خانه های هلال، افزایش سرعت عمل در حوزه حوادث، کاهش تلفات و افزایش تاب آوری در جامعه را محقق می کنیم.

وی اظهارداشت:در حوزه حوادث طبیعی شناسایی مخاطرات، تدوین عملیات برای مخاطره، امکانات، استانداردها و کمبودها رابه صورت کارشناسی و علمی دنبال می کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: می توانیم با تدوین این طرح در راستای کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث، از صلیب سرخ و دولت بودجه بگیریم.

هاشمی راه اندازی خانه های هلال را، هلال احمر کوچک در محلات، کارخانجات، واحدهای تولیدی، شهرک های صنعتی، ادارات و مناطق شهری و روستایی دانست.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۰پایگاه امداد و نجات جاده ای بر اساس آمایش سرزمینی نیاز داریم که سال آینده فعالیت پنج پایگاه آغاز خواهد شد.

شرکت های صنعتی برای راه اندازی خانه های هلال پای کار هستند

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: آموزش از مهمترین مقوله هاست و می توانیم از امکانات و پتانسیل های موجود در این راستا استفاده کنیم.

مجید گلشنی منفرد افزود: نکته مغفول خانه های در بخش معادن است که نیاز به ترویج و توسعه آموزش های هلال احمر در این حوزه می باشد.

وی اظهارداشت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی معادن در سطح استان می توانیم با راه اندازی خانه های هلال آموزش ها را پوشش داده و با هم افزایی این مهم محقق شود.

 

Share this post