پیگیری مصوبات دور اول سفر

پیگیری مصوبات دور اول سفر

آوای میهن نیوز – رئیس جمهور در دومین سفر استانی به زنجان در فرودگاه این شهر با بیان اینکه مصوبات دور اول با جدیت پیگیری می‌شود، اعلام کرد که داده‌های آماری نشان می‌دهد که آمار بیکاری در استان به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به زنجان در سخنان کوتاهی اظهار کرد: مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند.
وی ادامه داد:‌ به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و سه هزار و ۵۰۰  شهید، علما، مفاخر و حکمای زنجان از جمله شیخ اشراق و حکیم هیدجی که نه تنها برای مردم این استان بلکه مایه فخر جهان اسلام هستند، ادای احترام می‌کنیم.
رئیس جمهور بیان کرد که در دور اول سفر با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم که در دور دوم سفر روند اجرایی و درصد پیشرفت آنها را پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: موضوع مسکن در استان زنجان به خوبی پیگیری شده است و بخشی از مصوبات دور اول در این زمینه نیز به نتیجه رسیده است و  این مسکن‌ها به مردم واگذار خواهد شد.
رئیسی یادآور شد: روند راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به خوبی انجام شده است و اکنون شاهد کاهش آمار بیکاری در استان هستیم.
وی گفت: به علت تاخیر یک روزه سفر به زنجان از مردم استان عذرخواهی می‌کنم. قرار بود دیروز در زنجان باشم اما به سبب ضرورت حضور در کرمان و عرض ادب و احترام به خانواده معزز شهیدان کرمان و پیگیری مسایل امنیتی باید به استان کرمان سفر می‌کردم.
به گزارش آوای میهن نیوز دیدار مردمی، افتتاح طرح‌های مسکن ملی، گلخانه مدرن هیدج و حضور در اجلاس نماز و شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به زنجان است.
شماری از اعضای هیات دولت و معاونان رییس جمهور نیز آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.
بعضی وزرا و دولتمردان نیز از روز گذشته به استان زنجان سفر کرده اند و با حضور آنان بعضی پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفت.
آیت الله رییسی پیشتر آبان ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به زنجان سفر کرده بود.
رییس جمهور همچنین سال گذشته نیزبه منظور افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی «آریان ۲» به زنجان سفر کرد.
در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شود.
برنامه حضور آیت الله رییسی، رئیس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌ کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به امروز شنبه موکول شد.

 

Share this post