طرح تامین برق زنجان همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود

 طرح تامین برق زنجان همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود

آوای میهن نیوز- – مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: ۱۱ طرح تامین برق در استان‌های زنجان و قزوین با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

منصور اوجاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارما با تبریک دهه فجر افزود: این پروژه‌ها در استان های زنجان و قزوین قرار دارد که با هدف توسعه ظرفیت و افزایش پایداری شبکه برق و تأمین برق مشترکان خانگی و صنعتی برنامه‌ریزی و به انجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه احداث ساختمان دیسپاچینگ و بحران با هدف دقت و کنترل بیشتر شبکه تحت پوشش، افزایش اختیارات شرکت برق منطقه ای به منظور مدیریت و راهبری دقیق‌تر شبکه با آگاهی از شبکه و شرایط منطقه تحت پوشش، فراهم آوردن بستر مناسب به منظور انجام مانورها به صورت آگاهانه و افزایش سرعت عمل در شبکه تحت پوشش هنگام وقوع حادثه اشاره کرد.
وی گفت: پروژه مهم دیگر اصلاح و بهینه سازی پست ۶۳.۲۳۰ کیلوولت قزوین شهر قزوین است که با هدف افزایش قابلیت اطمینان تامین برق به مرحله اجرا درآمد.
اوجاقی افزود: اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع در شبکه برق استان های زنجان و قزوین از جمله بوئین زهرا، تاکستان، ابهر، ماهنشان و قیدار از پروژه‌های دیگری بوده که برای پایداری شبکه برق انجام گرفته و آماده افتتاح است.
به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان این شرکت هم اکنون ۱۷ مشترک بزرگ صنعتی را در استان های زنجان و قزوین تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۳ مشترک در استان زنجان و چهار مشترک در استان قزوین قرار دارند و جمعیت تحت پوشش آن نیز یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر در ۲۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر مربع است.

اوجاقی اظهار کرد: این میزان ۱.۲ درصد جمعیت و ۱.۳ درصد مساحت کشور محسوب می شود و این شرکت وظیفه بهره برداری، سرویس، نگهداری، نوسازی و توسعه شبکه ۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت را در آن برعهده دارد.

Share this post