هشدار استاندار زنجان به پیمانکاران پروژه خط دوم راه آهن زنجان به قزوین

هشدار استاندار زنجان به پیمانکاران پروژه خط دوم راه آهن زنجان به قزوین

 

اعتبار مورد نیاز ۲خطه کردن راه آهن زنجان قزوین تامین شده است/

استاندار زنجان به همراه آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان وتعدادی از مدیران کل وفرمانداران از روند اجرای پروژه خط دوم راه آهن زنجان به قزوین بازدید کرد.

استاندار زنجان پس از بازدید در جلسه بررسی پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان قزوین،گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین تامین شده است و از نظر اعتباری، مشکل و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

فتح الله حقیقی افزود: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در مردادماه امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده از محل تبصره ۵۶ نیز اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک ها برای پیشبرد این طرح و سایر طرح های عمرانی در استان جذب شده است.

استاندار زنجان پیمانکاران هشدار داد: پیمانکاران پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان قزوین باید ظرفیت های هر چه بیشتر خود را جهت تکمیل این پروژه به کار گیرند تا طرح در زمان مقرر شده به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته، پروژه ۲خطه کردن راه آهن باید در کمترین زمان تحویل داده شود مبرای استان فقط ۱۰۴ کیلومتر محدوده این استان مهم است که باید به اتمام برسد.

حقیقی گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی روند اجرای پروژه های جهش تولید در استان عملکرد بسیار خوبی دارند که این امر باعث پیشرفت پروژه ها می شود.

وی به اهمیت پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ به استان زنجان بود، لذا ما به عنوان سرباز ایشان بر خود تکلیف می دانیم که این پروژه را به سرانجام برسانیم .

حقیقی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان قزوین، ظرفیت حمل بار استان از طریق خطوط ریلی بیش از ۲ برابر افزایش پیدا می کند و زمان تردد مسافران از تهران به زنجان نیز یک ساعت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور دارد، اظهار داشت: ۲خطه شدن راه آهن زنجان قزوین یکی از زیر ساخت های مورد نیاز در این خصوص است.

حقیقی اضافه کرد: در صورت تکمیل پروژه های راه ارتباطی زنجان بیجار و محور سلطانیه خدابنده- همدان، زمان سفر در محورهای شمال غرب کشور یک ساعت کاهش می یابد.

وی افزود: در فرودگاه زنجان نیز قابلیت فرود هواپیماهای باری ایجاد شده است که همه این موارد گام های اساسی و مهم در تبدیل زنجان به مرکز لجستیک است.

به گزارش ایرنا پیش از این جلسه، استاندار زنجان به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از قطعات مختلف پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین بازدید کردند.

 

Share this post