معلم مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت است

معلم مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت است

آوای میهن نیوز- محسن افشارچی استاندار زنجان، در همایش هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه تاثیری که معلمان بر روی دانش‌آموزان می‌گذارند بسیار زیاد است، عنوان کرد: تشویق و تنبیه یک معلم می‌تواند سرنوشت زندگی یک دانش‌آموز را رقم بزند.

وی با توضیح اینکه معلمان زنده‌کننده روح انسان‌هایی هستند که به صورت خام در اختیار آنان قرار می‌گیرند تا تربیت شوند، افزود: وظیفه معلمان سنگین‌تر از وظیفه بسیاری از شغل‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان با توضیح اینکه این معلمان هستند که به جامعه انگیزه، ایمان، اعتقاد، شور و امید می‌دهند، ادامه داد: وقتی کسی وارد عرصه معلمی می‌شود نباید فکر کند که از همان ابتدا در آن کار متخصص است، بلکه باید تلاش کند در وهله اول لذت انجام آن کار را در وجود خود ایجاد کند.

استاندار زنجان عنوان کرد: معلمان باید تلاش کنند که به هیچ‌وجه و به هیچ عنوان دانش‌آموزی را در کلاس تحقیر نکنند حتی اگر بی‌ربط‌ترین سوال را پرسید، هیچ موضوعی به اندازه تحقیر در ذهن و روح دانش‌آموزان تاثیر منفی نمی‌گذارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه ما با مشکلات معیشتی درگیر هستیم اما باید از طرح این مشکلات در کلاس پرهیز شود، ادامه داد: معلمان باید تلاش کنند عزت خود را حفظ کنند زیرا حفظ عزت معلمان باعث افزایش عزت نفس دانش‌آموزان می‌شود.

افشارچی با یادآوری اینکه معلمان باید تلاش کنند از روش‌های نوین آموزشی استفاده کرده و همواره پیشگام برای فراگیری این آموزش‌ها باشند، یادآور شد: در راه تحقق این هدف می‌توان از روش‌های تدریس معلمان برجسته کشوری بهره جست.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان انصاف و آزادمنشی را از معلمان یاد می‌گیرند، اظهار کرد: معلمان باید تلاش کنند در کلاس درس منصف باشند و به همه دانش‌آموزان نگاه یکسانی داشته باشند زیرا تبعیض در کلاس بسیار ضربه زننده است و می‌تواند مسیر زندگی دانش‌آموزان را تغییر دهد.

Share this post