هلال احمر زنجان طرح دادرس را در ۱۱۵ مدرسه آغاز کرد

هلال احمر زنجان طرح دادرس را در ۱۱۵ مدرسه آغاز کرد

میهن نیوز_ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوازدهمین طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در ۱۱۵ مدرسه این استان با هدف ارتقای ظرفیت خودامدادی و دگر امدادی آغاز شد.

حکمت اله هاشمی افزود: دوازدهمین طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) با هدف آشنایی کامل دانش آموزان با جمعیت هلال احمر در ۱۱۵ مدرسه استان آغاز شد.

وی یادآوری کرد: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا، قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.

هاشمی اظهارداشت: در هر مدرسه برای ۳۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر این آموزش‌ها ارائه می‌شود و پس از فراگیری با هم در سه سطح درون مدرسه ای، منطقه‌ای و شهرستانی رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مرحله استانی ۱۴ نفر از میان آن‌ها به عنوان تیم دادرس انتخاب و برای روز‌های سخت آماده می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح دادرس با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.

هاشمی، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت‌های های کار گروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس برشمرد.

وی افزود: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در ۱۰۱ مدرسه استان زنجان اجرا شد.

 

 

Share this post