فعالیت گروه مبارزه با پولشویی و تخلفات مالیاتی در استان زنجان

فعالیت گروه مبارزه با پولشویی و تخلفات مالیاتی در استان زنجان

آوای میهن نیوز- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: درخصوص فرارهای مالیاتی که با ترفندهای مختلف انجام می‌شود کوتاه نمی‌آییم و سعی ما این است حق و حقوق دولت و بیت المال از افرادی که توانایی دارند، محقق شود.  

فیروز شکوری عصر سه شنبه در نشست خبری از فعالیت گروه مبارزه با پولشویی و سامانه سوت زنی تخلفات مالیاتی در استان خبر داد و افزود: گزارشهای ثبت شده در این سامانه با دقت پیگیری و رسیدگی می شود و در پرونده مالیاتی افراد نیز ثبت خواهد شد.

شکوری گفت: سال گذشته از محل رصد فرارهای مالیاتی در استان زنجان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال برگه تشخیص مالیات صادر کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در زمان حاضر چند پرونده از صنف های مختلف مثل پزشکان و سایر اصناف در خصوص فرارهای مالیاتی در محاکم قضایی استان در جریان است.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است تا قانون پایانه های فروشگاهی را که از مهرماه ۹۸ تصویب شده اجرا کند، خاطرنشان کرد: اگر این قانون اجرایی شود، مشکلاتی که در جامعه هست رفع، و عدالت مالیاتی محقق می شود.

شکوری با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت(هزار میلیارد تومان) است، گفت: سهم استان در سال جاری در تامین درآمدهای مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال است.

وی با اینکه ۶۵ هزار واحد صنفی استان سهمی اندکی از تامین درآمدهای مالیاتی در استان دارند، افزود: از مجموع ۹۲ هزار درآمد پیش بینی شده برای استان در ۱۰ ماهه امسال فقط پنج هزار میلیارد ریال از واحدهای صنفی مالیات اخذ شد.

این مسوول اظهار کرد: اکثر شرکت های فعال در استان، مالیاتشان را در استان واریز می کند و البته این منابع به خزانه واریز می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مالیات مطمئن‌ترین منبع برای تامین هزینه های اداره کشور است، افزود: نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند و باید از سیاست اتکای به نفت، تغییر رویه بدهیم.

شکوری به لزوم جا انداختن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی مالیات در جامعه نهادینه شود، این موضوع پاسخگویی نهادهای اجرایی را در هزینه کرد منابع، افزایش می دهد.

Share this post