وضعیت حجاب در استان زنجان مطلوب است

وضعیت حجاب در استان زنجان مطلوب است

میهن نیوز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در بحث حجاب اگر از ظرفیت های مردمی استفاده نشود مشکلات این بخش حل نخواهد شد.

حجت الاسلام سعید احمدی به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: وضعیت استان زنجان در بحث حجاب نسبت به استان‌های دیگر کشور بهتر است ، لذا رویکرد سازمان در مقوله حجاب در کنار اقدامات سلبی ایجابی  است و ۲ قطبی سازی در مقوله حجاب مورد قبول نیست.

او با تاکید بر اینکه حجاب واجب شرعی، سیاسی و قانونی است افزود: موضوع حجاب تابع هیچ دولتی نیست بلکه تابع رویکردهای مختلفی است که در برخی از سال ها شکل گرفته است.

به گفته این مسئول رعایت حجاب در راستای حفظ و صیانت از کانون خانواده الزامی است و  باید در حوزه عفاف و حجاب برای نوجوانان  نیز برنامه های خاصی را مد نظر قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان سپس اعتبارات تبلیغات اسلامی استان در سال جاری نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داشته است که در زمینه‌های مختلف برنامه ریزی شده تا مورد استفاده قرار ‌گیرد.

او ادامه داد: نشر خوبی‌ها نیز یکی از برنامه‌های راهبردی تبلیغات اسلامی استان است که در ماه محرم امسال از طریق هیئت‌های مذهبی اجرایی خواهد شد.

این مسئول تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در زمان‌های مختلف جامعه آنگونه که باید و شاید به نقش بانوان توجه نکرده است تصریح کرد: در سال جاری بخشی از برنامه‌های اصلی تبلیغات اسلامی به موضوع بانوان اختصاص یافته است و همچنین اعتبارات حوزه بانوان  نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته و می توان گفت ۱۱ درصد  بودجه سازمان تبلیغات اسلامی استان به این حوزه اختصاص داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به حوزه نوجوانان نیز اشاره کرد و افزود: بنیاد نوجوانان در تبلیغات اسلامی تاسیس شده که در راستای مسائل تربیتی و حلقه های مختلف دینی و فرهنگی با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی و همچنین خانه های قرآنی فعالیت خواهد کرد.

 او اعتبارات حوزه نوجوانان را ۴۰۰ میلیون تومان در سال یعنی ۱۳ درصد از اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی اعلام کرد.

مدیرکل‌ تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: امسال نگاه ویژه ای به موضوع قرآن داریم و برای دوره های تربیت مربی در حوزه تدبر و تفسیر با برش شهرستانی بالغ بر ۴۰۰ نفر برنامه ریزی شده است‌.

او با بیان اینکه پایگاه های اجتماعی نیز بیش از گذشته تقویت خواهد شد، گفت: امسال ۲۵۰ روحانی و امام جماعت مساجد فعال در دوره توانمندسازی حضور خواهند یافت.

مدیرکل‌ تبلیغات اسلامی استان تاکیدکرد: امسال حدود ۲۵ هزار گروه هدف در دوره‌های مختلف اوقات فراغت شرکت خواهند کرد که در این ارتباط اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در زمان حاضر یک هزار و ۳۰۰‌ مسجد ‌و حسینیه در استان فعال است، گفت: از این تعداد ۴۰۰ مورد آن دارای امام جماعت است و امسال به تقویت این بخش توجه ویژه‌ای خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: نگاه تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم شیرخواران محرم متفاوت خواهد بود و بر فرزندآوری متمرکز خواهد شد.

احمدی سپس گفت: در بحث توانمند سازی رسانه ها نیز برنامه های متنوعی در دستور کار است که برای این موضوع نیز ۱۳ درصد از اعتبارات تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده است که در این زمینه کنشگران عرصه رسانه می توانند از هجمه‌های رسانه‌های بیگانه و دروغ پراکنی های معاندان نظام جلوگیری نمایند.

Share this post