دفاع همچنان ادامه دارد

دفاع همچنان ادامه دارد

دفاع همچنان ادامه دارد

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

هشت سال دفاع مقدس برای کشور و ملت ایران عزت و افتخار آفرید

گزارش روز: دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‌ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند واکنون نیز دفاع همچنان ادامه دارد که باید با وحدت ویکدلی در مقابل دشمنان ایران اسلامی تاآخرین قطره خون ایستاد.

هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‌ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت‌های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

در دوران دفاع مقدس نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ؛ شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت و فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که «دفاع مقدس» رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند. هشت سال دفاع مقدس! آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت، پایداری، مقاومت و حماسه آفرینی‎ و سلحشوری‎ بهترین و دلاورترین فرزندان این آب و خاک است.

هشت سال دفاع مقدس برای کشور و ملت ایران عزت و افتخار آفرید

به گزارش آوای میهن نیوز،فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در جمع خبرنگاران به شریح برنامه های دفاع مقدس پرداخت وگفت: دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر عزت و افتخار برای کشور ملت مقاوم، بصیر و همیشه در صحنه ایران است.

سردار جهانبخش کرمی اظهارداشت: ، ا دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه بسیار گرانبها و ارزشمندی است  که هرگز فراموش نمی شود و با توجه به اینکه تهدیدات دشمنان تمامی ندارد بنابراین دفاع همچنان در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، جنگ نرم و تحریم های ظالمانه، ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه نیروهای مسلح ایران همواره آماده مقابله به هرگونه تهدید دشمن هستند، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس حاوی صحنه ها و نکات زیادی است که یکی از بارزترین آنها، وحدت بین نیروهای مسلح کشور بود که در زمان حاضر این وحدت و انسجام بیشتر از آن دوران نیز است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید براینکه دوران دفاع مقدس، یادآور ایثار، فداکاری، مجاهدت، شجاعت و شهادت، ملت ایران و رزمندگان دلیر اسلام است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، یک اتفاق بزرگ در جهان اسلام بود که جبهه استکبار و ابر قدرت‌های سلطه‌گر، نتوانستند آن را تحمل کنند.

سردار کرمی اظهار کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس زمانی روی داد که انقلاب اسلامی به تازگی به پیروزی رسیده بود و یک انقلاب نوپا بود.

وی تصریح کرد: دشمنان بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ساقط کردن این انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی، وارد عمل شده و به همین منظور دست به شرارت، ناامنی، ترور، تخریب، انفجار و درگیری داخلی زدند و چون به مقصود خود نایل نیامدند بنابرین جنگ نابرابر را بر کشور و ملت ایران تحمیل کردند و با تحریک صدام و پشتیبانی مالی و نظامی از رژیم بعث عراق، جنگ تمام عیاری را به راه انداختند اما شکست سختی خوردند.

سردار کرمی افزود: این جنک در واقع در جفرافیایی کوچک اما با مقیاسی بزرگ بود که در یک طرف دنیای استکبار بود و در طرف دیگر نیز ملت غیور و شجاع با روحیه ای عاشورایی در مقابل آنان صف آرایی کرده بودند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه جنگ تحمیلی به علت اختلافات مرزی نبود بلکه ارتباط بسیار تنگاتنگی با انقلاب اسلامی ایران داشت، افزود: در واقع مرکز فرماندهی جبهه دشمن در آمریکا مستقر بود و هرچند ایران در آن دوران، آمادگی برای نبرد را نداشت اما رزمندگان اسلام به پشتیبانی و حمایت های ملت غیور ایران و رهنمودهای حکیمانه حضرت  امام (ره) در مقابل رژیم صدام، مردانه و شجاعانه ایستادند و اجازه ندادندحتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه جوانان در هشت سال دفاع مقدس حضوری تاریخی داشتند، ادامه داد: ولایتمداری و علاقه به شهادت در راه انقلاب از ویژگی‌های بارز جوانان در هشت سال دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به دستاوردهای هشت ساله دفاع مقدس ادامه داد: صدور انقلاب به جهان، تثبیت پایه‌های انقلاب و افزایش قدرت انقلابی و … از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: زیبایی های دفاع مقدس در تاریخ، کم نظیر است  چراکه در آن دوران سراسر عزت و غرور، ملت ایران از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، یک تاریخ بی نظیر خلق کردند و تابلوی زیبای ولایتمداری را به جهان نشان دادند و عشق به امام (ره)، ایثار، فداکاری، ایمان، رشادت، ایثار، شجاعت و اعتقاد و باورهای دینی، رزمندگان اسلام بود که کمر شیاطین و جبهه استکبار و ایادی آن را شکست.

این مسوول نظامی با تاکید بر اینکه سپاه و رزمندگان اسلام، کربلا را در میدان جنگ، مشق کردند، افزود: حفظ و ثبت انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، صدور انقلاب اسلامی، موضوع بازدارندگی دشمنان، صدور فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت، از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس است که پوزه استبکار و در راس آمریکای جهانخوار به خاک مذلت کشیده شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  درادامه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد فضای مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری هفته دفاع مقدس با محوریت فضای مجازی

سردار کرمی درادامه با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، ادامه داد: برنامه‌های مشترک که باعث تراکم جمعیت شود همچون رژه نیروهای مسلح و صبحگاه مشترک برگزار نخواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت در سال جاری بیشتر در فضای مجازی خواهد بود، تصریح کرد: بیشتر برنامه‌ها با محوریت پایگاه‌های بسیج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی از حضور یادگاران دفاع مقدس در دیدار ویدئوکنفرانس با مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: در هفته دفاع مقدس ۱۹ پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان افتتاح می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه حجم تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار بالا است، افزود: مقام معظم رهبری بر مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید دارند و اقدامات خوبی در این زمان انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه فرهنگی برگزار شده است، ادامه داد: برگزاری یادواره آبروی محل، فصل شیدایی، یادواره شهدا و … از جمله این برنامه‌ها است که با استقبال از سوی مردم مواجه شده است.

اتحاد و وحدت مایه شکست توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی است

استاندار زنجان  نیزبا تاکید بر اینکه نباید از اتحاد و وحدت حاصل شده در دوران دفاع مقدس غفلت کرد، گفت: این مهم همواره از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و موجب شکست توطئه‌های دشمنان شده است.

فتح الله حقیقی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله بر کشورمان افزود: به گواه تاریخ جنگ تحمیلی ایران و عراق، یک جنگ بین المللی علیه ملتی رخ داد که تنها گناهشان دفاع از یک آرمان و حقیقت مقدس بود.

وی اضافه کرد: از یک طرف در این جنگ، عراقی‌ها، به همراه استبداد و دولت های منطقه از هیچ کوششی علیه ایران دریغ نکردند که سند کار این است که وقتی صدام حسین به روزهای اضمحلال خود نزدیک شد، امکانات، تجهیزات، پشتیبانی و بالگردهای آن چندین برابر زمان شروع جنگ شد.

استاندار زنجان ادامه داد: ایران اسلامی ملت سلحشور و جوانان این مرز و بوم در این جنگ نابرابر با عزت و دفاع همه جانبه اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورشان در اختیار دشمن قرار گیرد که این امر به لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم تلقی می شود.

وی اظهار داشت: ایران در جنگ هشت ساله از هیچ مستشاری استفاده نکرد، جوانمردانه در برابر دشمن ایستادگی کرد، تا جایی که در صنایع دفاعی به خودکفایی رسیدیم که امروز دنیای ظلم در حقیقت شبانه روز در حس افسردگی و ترس و لرز قرار گرفته است.

استاندار زنجان ادامه داد: طی جنگ تحمیلی همه کارهای مهمی که نیازمند مشارکت مردم بود با حضور فعالانه آنان در عرصه های مختلف شکل گرفت و کشورمان به عنوان تنها کشوری  بود که ثابت کرد یار و کمک حال مستضعفان است.

حقیقی ادامه داد: رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس، ویژگی‌های بزرگی از جمله روحیه شجاعت، ایثار و مقاومت داشتند که این ویژگی‌ها باید به فرزندان امروز انقلاب، تببین و در آن‌ها تقویت شود.

وی، دفاع مقدس را مایه مباهات و افتخار ملت بزرگ ایران عنوان کرد و گفت: رشد و خلاقیت جوانان این مرز و بوم نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از هم استانی ها خواست، از عزیمت به سمت مرزهای غربی کشور خودداری کنند، چراکه هیچ امکاناتی برای عزاداری زائران در کشور عراق با توجه به بیماری کرونا تدارک دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دلیل الزامات و رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم اربعین در استان نیز برگزار نخواهد شد و انتظار بر این است که نکات و دستورالعمل‌های اعلام شده بیش از گذشته رعایت شود.

آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات دشمنان

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان  نیزدر نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات دشمنان گفت: ارتش با اورهال و به‌روزرسانی تجهیزات و نیروهای خود در راستای دفاع از کشور از هیچ تلاش دریغ نمی‌کند.

امیر داود حمدی با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروهای نظامی و انتظامی در جنگی تحمیلی علیه کشورمان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همه ملت ایران با حضور در صحنه‌های جنگ برگ زرین بر افتخارات خود افزودند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب آمده بودند تا ایران اسلامی را به سیطره خود در بیاورند و در این راه از هیچ تلاش و جنایتی با حمایت شرق و غرب فروگذار نکردند، تصریح کرد: ملت ایران و سربازان این مردم در سپاه، ارتش و بسیج با ایثار و از خودگذشتگی اجازه ندادند تا خاک مقدس کشورمان اشغال شود.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دوران انقلاب در کنار مردم و انقلابیون بود، افزود: نقش ارتش در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیار با شکوه و بی‌بدیل بود و قرار گرفتن در کنار مردم زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

امیر حمدی با بیان اینکه همبستگی ارتش با مردم و انقلابیون به حدی بود که مجسمه شاه در زنجان از میادین ۱۵ خرداد و انقلاب پاکسازی شد، ادامه داد: ارتش پس از آنکه نیروهای شهربانی و ژاندارمری محل کار خود را ترک کردند وارد صحنه شده و در راستای تامین امنیت مردم و جلوگیری از غارت اموال از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با بیان اینکه ارتش پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه‌های مختلف وارد عرصه شد تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه تیپ ۲۱۸ زرهی زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: این تیپ در طول دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور موثر و توانمندی داشته است.

امیر حمدی با بیان اینکه ارتش به دنبال کارهای سیاسی و تبلیغی نیست و فقط به دنبال خدمت به مردم است، تصریح کرد: پس از همه گیری ویروس منحوس کرونا ارتش وارد صحنه شد و با توزیع ملزومات بهداشتی و ضد عفونی معابر نقش مهمی را در راستای مقابله با این ویروس ایفا کرد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با اشاره به اقدامات تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در دو استان زنجان و گیلان گفت: در استان گیلان بیش از ۴۸۳ روستا و شهرهای شفت، ماسال، صومعه‌سرا و شاندرمن توسط جان برکفان این نیرو در چندین مرحله ضدعفونی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در ایام آتش‌سوزی مراتع طارم ارتش وارد صحنه شده و از پیشروی و خسارات آتش جلوگیری کردیم، تصریح کرد: اقدامات ارتش در راستای خدمت به مردم به موضوع و زمینه خاصی محدود نمی‌شود و هر جا که احساس کنیم وارد عمل می‌شویم.

وی از شهید سرلشکر مخبری به عنوان یکی از اسطوره‌های جنگ و دفاع ‌مقدس یاد کرد و اظهار داشت: تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان از سال ۵۸ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در عملیات‌های مختلف ازجمله عملیات ثامن‌الحج، طریق‌القدس و بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر و عملیات والفجر مقدماتی شرکت داشت و پس از دوران دفاع مقدس نیز به منظور حفظ و حراست از کشور و ملت ایران در منطقه حضور دارد.

حمدی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و امنیتی را که در حال حاضر در داخل کشور است مدیون تلاش و مجاهدت‌های کل نیروهای مسلح از جمله ارتش هستیم که در غرب کشور مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، افزود: ارتش یکی از نیروهایی بود که در دوران انقلاب در کنار مردم قرار گرفت و همین امر باعث شد تا نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای همیشه تاریخ پررنگ باشد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، گفت: رزمندگان دلیر اسلام طی هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر با مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی در برابر دشمن تا دندان مسلح و حامیان رژیم بعث عراق، حماسه های ماندگاری را خلق کردند.

حمدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش در عرصه های مختلف به ‌ویژه تامین امنیت ملت ایران تلاش وافر کرده و در این راستا گام‌های بلندی نیز برداشته است، افزود: ارتش در راستای کمک‌رسانی و سازندگی در خط مقدم بوده و تلاش‌های زیادی را در این رابطه انجام داده است و با شیوع ویروس کرونا، نیروهای مسلح با یکدلی و هماهنگی با مسوؤلان کشوری و استانی و حتی مردم وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: ارتش زنجان نیز برای مقابله با کرونا به مدت ۴۲ روز در مناطق شمالی مستقر بود و در این مدت ۴۸۳ روستا را خانه به خانه گندزایی کرد و با کمک‌های که از طرف ارتش به این مناطق ارسال شد، توانست آرامش را به اهالی منطقه بازگرداند

ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان کشورمان با آموزه‌های دفاع مقدس

ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان کشورمان با آموزه‌های دفاع مقدس  همواره باید مد نظر قرار گیرد در اینکه جوانان امروز، میراث‌دار و مدیران آینده کشور هستند، شکی وجود ندارد؛ لذا برای اینکه مدیران تزار اول انقلابی برای آینده کشورمان تربیت کنیم، باید این نسل جوان را با سبک و سیره رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی پیوند دهیم. از طرفی جوانان امروز جوانانی هستند که برای پذیرفتن هر حرفی استدلال می‌خواهند و تنها با حرف زدن نمی‌توان آن‌ها را قانع کرد؛ لذا ما مسوولان باید با صدق میان گفتار و کردارمان بکوشیم تا الگویی برای آنها باشیم.

Share this post