آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی در زنجان

آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی در زنجان

 

آوای میهن نیوز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان آغاز شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام کنند.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تسهیلات مسکن روستایی در راستای ارائه خدمات مطلوب از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است اظهار داشت: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

این مسوول ادامه داد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود ۳۵ میلیون ریال در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

 

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله اعلام شده است.

وی اظهار داشت: برای متقاضیانی که سالهای قبل از تسهیلات ۲ میلیارد ریالی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: این روند در مقایسه با سال های گذشته روند رو به رشدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها اهمیت زیادی دارد.

خواجه ای یادآور شد: در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان استفاده کرده اند که اعتبار اختصاص یافته به این متقاضیان با همکاری بانک های عامل، ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

Share this post