آغاز رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان

آغاز رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان

آوای میهن نیوز_ رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهار حوزه انتخابیه استان از ساعت هشت امروز آغاز ‌شد.

ابوالفضل رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان زنجان طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: انتخابات در یک هزار و ۴۳۸ نقطه – محل در استان زنجان در قالب ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار انجام می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی شعب در سراسر استان آماده اخذ رای از واجدین شرایط هستند، گفت: حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

رفیعی با بیان اینکه ۱۹۹ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان رقابت می‌کنند، گفت: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

هم استانی ها شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی مهلت تعیین شد موکول نکنند

رفیعی با بیان اینکه طبق قانون زمان رای گیری از ساعت هشت تا ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت تعیین شده است،‌ از هم استانی ها خواست شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند و با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل کارت ملی،‌ شناسنامه، کارت پایان خدمت،‌ گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه ساعات ابتدایی انتخابات در این حماسه بزرگ شرکت کنند.

وی اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان اندیشیده شده است و عوامل برگزاری آن در ۷۷۲ حوزه انتخابیه زنجان از ساعت ۶ صبح امروز در شعب حاضر شدند و رای گیری نیز به طور همزمان از هشت صبح امروز آغاز شد که گزارش های اولیه نوید بخش انتخاباتی پرشور و حماسی در تمام نقاط استان است.

استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد

Share this post