به سمت حمایت از مفهوم کارآفرینی حرکت می‌کنیم

به سمت حمایت از مفهوم کارآفرینی حرکت می‌کنیم

میهن نیوز -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در آئین تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان زنجان که با حضور جمعی از مسوولین و کارآفرینان در محل پارک علم و فناوری داشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان برگزار شد گفت: متأسفانه مفهوم کارآفرینی برای خیلی‌ها که اثرگذار هم هستند، مشخص نیست و عده‌ای هنوز بین کارفرما و کارآفرین تفاوتی قائل نیستند.

طیب جعفری با بیان اینکه امروز به سمت حمایت از مفهوم کارآفرینی حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: هر تصمیمی که برای هر بخش گرفته می‌شود باید کارآفرینان پای ثابت این تصمیمات باشند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره کارآفرینان برتر یکی از چهارچوب دار ترین جشنواره‌هایی است که در سطح کشور اجرا می‌شود و جنبه کیفی و عمیق آن برجسته است.

رئیس هیأت مدیره کارآفرینان برتر استان زنجان  نیز در این جشواره اظهار داشت: کانون کار آفرینان به دنبال ایجاد کافه کارآفرینی برای تعامل بیشتر با کارآفرینان است. وی افزود: ایجاد این کافه، موجب تبادل دانش و تجربه بین کارآفرینان خواهد شد.

مرتضی عزیزپور، با تشریح فعالیت های کانون کارآفرینان برتر استان گفت:یکی از اهداف تعریف شده این کانون ارتباط گیری با صنعت می باشد که با برگزاری جلسات مشترک با مدیران عامل صنایع و بازدیدهایی در همین راستا، تعاملات صورت گرفته را در جهت توسعه کارآفرینی بکار خواهیم گرفت.

رئیس هیأت مدیره کارآفرینان برتر استان زنجان، با بیان اینکه کانون، از ظرفیت بالایی برخوردار است. خاطرنشان کرد: استاندار، رئیس هیأت امنای این کانون می باشد و همین امر قطعا موجب تسهیل روند کاری در حوزه تولید و صنعت خواهد بود.

عزیزپور، تاکید کرد: کارآفرینی موجب پیشرفت و رفتن به سمت توسعه یافتگی می‌شود،وی افزود: در حال حاضر در کشور کارآفرینی رو به گسترش بوده و این موجب امیدواری است.

رئیس هیأت مدیره کارآفرینان برتر استان زنجان، با اشاره به این مطلب که، در حوزه خدمات نیز استان زنجان یکسری ظرفیت‌ و پتانسیل هایی دارد که به خوبی از آن استفاده نشده است. افزود: می‌توانیم از ظرفیت‌های گرشگری استان در این بخش بهره بگیریم.

وی اظهار داشت: از مدیران و صاحبان صنایع درخواست می کنیم در حوزه های کاری خود از ظرقیت های کانون کارآفرینان استان استفاده کرده و استان را در جهت توسعه کار و کار آفرینی سوق دهند.

وجود کارآفرینان جوانان ما را به آینده استان امیدوارتر می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در این مراسم با بیان اینکه وجود کارآفرینان جوانان ما را به آینده استان امیدوارتر می‌کند، اظهار داشت: نباید این نگاه را که حل همه مشکلات برعهده دولت است، داشته باشیم چون نخبگان اقتصادی و کارآفرینان هم نقش مهمی در حل مسائل دارند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

حسین محمدی،  خاطرنشان کرد: تسهیلگری‌ها جزو وظایف اصلی دولت است ولی آموزش و تربیت کارآفرینان در دانشگاه‌ها و مراکزی مانند کانون کارآفرینان محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه این استان رشد اقتصادی قابل توجهی را نسبت به ادوار گذشته تجربه کرده است، گفت: افزایش شاخص رشد اقتصادی به معنی افزایش تولید و افزایش تولید نیز مرهون برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش تولید در استان افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی است که در این خصوص کارآفرینان می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات در تعاملات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی نمی‌نوان اقتصاد کشور را از سیاست و مباحث جاری بین المللی تفکیک کرد و وقتی ما به دنبال پیاده‌سازی تمدن نوین اسلامی درمقابل تمدن نظام سلطه هستیم باید سختی‌های آن را تحمل کنیم.

وی تصریح کرد: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم، اقتصاد دنیا را در اختیار گرفته و وقتی یک تفکر جدید در برابر آن قد علم می‌کند تحمل ننموده و برای آن هزینه تراشی می‌کند.

تمرکز نظام حکمرانی بیشتر بر روی اشتغال است

رئیس کانون ملی کارآفرینان برتر کشور با بیان اینکه ایجاد اشتغال از معضلات بزرگ کشور است، گفت: تمرکز نظام حکمرانی بیشتر بر روی اشتغال است ولی در دنیا هیچ کشوری بدون توسعه کارآفرینی نتوانسته بر این معضل غلبه و راه توسعه را طی کند.

مجید سیاری با بیان اینکه هر کسب و کاری منجر به کارآفرینی نمی‌شود، افزود: کارآفرینی شامل کسب و کاری که همراه با نوآوری و منجر به ارزش افزوده و با ریسک همراه است، می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال و کارآفرینی ۲ بال مکمل هم هستند و برای توسعه همه جانبه ابتدا نیازمند توسعه نگاه اکوسیستمی هستیم.

سیاری خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، آموزش، نهادسازی، اصلاح قانون و مقررات و تشویق فعالان عرصه کارآفرینی از گام‌های مهم توسعه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه بیکاری آسیبی است که با خود انواع و اقسام ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌آورد، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی گام مهمی در کاهش بیکاری است.

Share this post