افتتاح ۳ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان با حضور وزیر راه وشهرسازی

افتتاح ۳ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان با حضور وزیر راه وشهرسازی

آوای میهن نیوز- با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳ هزار و ۷۳۸  واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان زنجان از پروژه‌های فعال حوزه راه و شهرسازی بازدید کرد.

دکتر مهرداد بذرپاش در بدو ورود به استان زنجان مورد استقبال دکتر افشارچی استاندار زنجان دکتر طاهری نماینده مردم زنجان در خانه ملت و تعدادی از مدیران استانی قرار گرفت.

 

وزیر راه و شهرسازی در ابتدا با حضور در پروژه ۱۲۹۶ واحدی  m6 از کوی زنجان ۱۱۰ واحد از این پروژه را برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن افتتاح کرد.

۳ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شده در استان زنجان در قالب مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساخت روستایی و جوانی جمعیت تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش، در حاشیه بازدید از واحد‌های مسکن شهر زنجان در پروژه برکت با بیان اینکه امروز در مجموع بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد این واحدها در قالب مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساخت روستایی و جوانی جمعیت واگذار می‌شود.

او به در دست ساخت بودن بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این وزیر با بیان اینکه تا پاین سال آمار قابل توجهی از پروژه‌های مسکن نهضت ملی در استان زنجان تحویل داده می‌شود، افزود: بقیه پروژه‌ها نیز تا نیمه نخست سال آینده تحویل متقاضیان خواهد می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه زنجان در اجرای سیاست مجتمع‌سازی جزو استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود، ادامه داد: ساخت مسکن به صورت ویلایی هم در دستور کار قرار دارد که استان‌های یزد و خراسان جنوبی در اجرای این سیاست پیشتازند.

او اجرای طرح جوانی جمعیت در حوزه مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این طرح هم تعداد زیادی زمین تقدیم مردم خواهد شد، ضمن اینکه سیاست بافت فرسود با ۴۰ درصد پیشرفت کار در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی دولت برای واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها به متقاضیان سکونت در روستاها خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ هزار واحد در حال ساخت است، افزود: این طرح با همکاری بنیاد مسکن در قالب طرح نهضت واگذاری زمین به متقاضیان اجرا می‌شود که روند توسعه روستاها را تسریع می‌کند که از این هفته با واگذاری زمین‌ها در استان خراسان رضوی آغاز خواهد شد.

بذرپاش با تاکید بر ادامه اجرای راه‌کارهای تسریع و رونق اجرای مسکن ملی ادامه داد: تولید مسکن ضمن رفع مشکلات عمده به کنترل قیمت آن هم کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی برنامه دولت را فراهم کردن زمینه تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: این اقدامات با رشد شاخص‌ها به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

بذرپاش  با اشاره به وجود برخی انتقادات در مورد پیشرفت پروژه‌ها گفت: دولت شجاعانه وارد عرصه مسکن شده و در این زمینه با وجود مشکلات و با تسهیلات و تلاش‌ها در راستای خانه‌دار شدن مردم اقدام کرده است.

او در مورد برنامه و هدف‌گذاری دولت برای ساخت مسکن گفت: هدف‌گذاری دولت ساخت سالانه یک میلیون واحد است که در این زمینه تلاش‌ها با وجود سختی‌ها ادامه دارد.

بذرپاش با بیان اینکه مشارکت، همکاری و ارائه تسهیلات از سوی دستگاه‌های مختلف در راستای ساخت واحدهای مسکونی ار ابتدای سال جاری بسیار خوب بوده است، افزود: همه تلاش مجموعه دولت ساخت واحد مسکونی است تا مشکلات مردم در این زمینه رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد بالا بودن اقساط تسهیلات اعطایی و مشکلات مردم در واریز اقساط گفت: تسهیلات از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون در شهرها رسیده و در روستاها هم تلاش می‌شود افزایش یابد، ضمن اینکه سود بانکی هم با تلاش شورای پول و اعتبار از ۲۳ درصد به ۱۸ درصدکاهش یافت.

Share this post