تعامل مدیریت شهری با نیروی انتظامی موجب تقویت امنیت اجتماعی می‌شود

تعامل مدیریت شهری با نیروی انتظامی موجب تقویت امنیت اجتماعی می‌شود

 

میهن نیوز: شهردار قزوین گفت: تعامل و همکاری مجموعه شورا و شهرداری با نیروی انتظامی قطعاً رفاه و امنیت اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

مهدی صباغی در دیدار با سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، افزود: نیروی انتظامی در سطح جامعه نقش حیاتی دارد چراکه تأمین امنیت یکی از نیازهای اساسی شهروندان به شمار می‌رود و با تلاش شبانه روزی این قشر فداکار، جامعه امن ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه  مردم قدردان خدمات نیروی انتظامی هستند، اظهار داشت: نیروی انتظامی به‌ عنوان نهادی در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم شناخته می‌شود که این مسوولیت خطیر را با برنامه‌ریزی‌های دقیق، مشارکت مردمی و تعامل بین دستگاهی به انجام می‌رساند.

شهردار قزوین با اشاره به زمینه‌های همکاری شهرداری و نیروی انتظامی، گفت: خدمت به مردم، فراهم آوردن رفاه شهری و تأمین امنیت مناسب برای شهروندان از دغدغه‌های مهم و مشترکی است که در حال حاضر به نحو مطلوب پیگیری می‌شود.

صباغی تصریح کرد: در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، فرهنگ مناسب و افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی اهمیت به‌سزایی دارد، چرا که وقتی به مردم خدمتی به شکل مطلوب ارائه می‌شود، مردم هم از خادمان خود چه در حوزه امنیت و پلیس و چه در حوزه خدمات شهر مانند پاکبان‌ها و دیگران قدردانی خواهند کرد بنابراین اگر گلایه‌ای در مردم وجود دارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته شهردار قزوین، موضوع حل مشکلات مربوط به ملک ۱۰۰ هکتاری نیروی انتظامی قزوین در دستور کار شهرداری بوده و مکاتبات لازم برای یکپارچه سازی این مهم در حال انجام است و دیگر مطالبات و مسائل این نهاد نیز با همکاری شهرداری مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

به گفته صباغی، مقرر شد به منظور حل اختلاف مِلک اداره آگاهی اقدامات لازم انجام شود و جانمایی این اداره در بهترین نقطه شهر صورت گیرد چراکه مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و باید در بهترین مکان و موقعیت و با بهترین امکانات به آنها خدمت‌رسانی کرد.

شهردار قزوین ضمن تشکر از خدمات شایسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در تأمین نظم و امنیت جامعه، تاکید کرد: مردم نیز باید همواره پشتیبان نیروهای امنیتی باشند و به منظور تحقق اهداف انقلاب از خدمتگزاران نظام حمایت کنند.

رفع مشکلات شهری نیاز به تصمیم‌سازی جدی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی دارد

فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: رفع مشکلات شهری نیاز به تصمیم‌سازی جدی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مربوط دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

سردار علی ابراهیمی ضمن تشکر از اقدامات مطلوب مجموعه مدیریت شهری در فضاسازی شهری به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: براساس نظرسنجی‌ها زیباسازی منظر شهری بسیار مطلوب بوده و نیروی انتظامی نیز در این ایام همراه با سایر دستگاه‌های اجرایی در برقراری نظم و امنیت تلاش کرد.

وی افزود: در این ایام، اجرای طرح نظم و امنیت نوروزی در دستور کار نیروی انتظامی بود و خوشبختانه هیچ مورد امنیتی در سطح استان گزارش نشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به آماده‌باش کامل عوامل نیروی انتظامی در ایام عید، بیان کرد: براساس آمارها نوروز امسال حدود یک میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و در این راستا تقویت تعامل بین دستگاهی در برقراری نظم و امنیت در اولویت قرار داشت.

سردار ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته تعداد فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان ۲۳ نفر بود که خوشبختانه امسال به چهار تن کاهش یافت.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان نیز آماده خدمت بوده و با کسانی که حرمت این ماه عزیز را حفظ نکرده و تظاهر به روزه‌خواری کنند، برخورد خواهد کرد.

 

Share this post