تمام اهالی ساکن کوی فلسطین زنجان باید جابجا شوند

دکتر افشارچی

تمام اهالی ساکن کوی فلسطین زنجان باید جابجا شوند

 

محسن افشارچی، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با موضوع جابجایی کوی فلسطین شهر زنجان افزود: برای انجام این کار مهم، تمام اهالی ساکن در منطقه باید جابجا شوند و اینطور نیست که برخی خانوارها در آنجا باقی بمانند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال ساکنان کوی فلسطین، تنها راه چاره‌ای است که می‌توان برای این منطقه انجام داد، اظهار داشت: سرشکن کردن هزینه ساخت مسکن برای ساکنان این منطقه در سایر پروژه‌های شهری، نقدترین و سریع‌ترین راه برای جابجایی است.

افشارچی با اشاره به اینکه قرار نیست پروژه‌ای از صفر برای ساکنان کوی فلسطین اجرا شود، تصریح کرد: تخصیص چند واحد از سایر پروژه‌های کلان موجب سرشکن شدن هزینه ساخت مسکن در آن پروژه‌ها شده و به نفع ساکنان خواهد بود.

به گفته استاندار زنجان، اگر بنا باشد پروژه‌ای از صفر و ابتدا برای ساکنان منطقه فلسطین احداث شود، هزینه‌های تامین زمین و ساخت واحدها بسیار افزایش می یابد.

 وی با اشاره به مشخص شدن ۲ پروژه در کوی زنگان و کوی زیتون برای ساخت واحد برای ساکنان کوی فلسطین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز پیشنهادات خود را برای جابجایی کوی فلسطین متنوع‌تر کند تا تمام ساکنان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

افشارچی افزود: تمام ساکنان کوی فلسطین به‌صورت کلان باید جابجا شوند، در صورتی که پیشنهادات متنوعی ارائه شود، هر کدام از ساکنان با توجه به شرایط و تقاضا می‌توانند واحد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

استاندار زنجان ادامه : تخصیص زمین فردی و گروهی و ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن و تخصیص پروژه‌های متنوع در نقاط دور و نزدیک به مرکز شهر از مواردی است که می‌تواند محرکی تشویقی برای استقبال اهالی کوی فلسطین برای جابجایی ها باشد.

 افشارچی با یادآوری این نکته که مشاور طرح تا جلسه آینده نتایج ارزیابی های لازم را در خصوص جابجایی ها ارایه کند تا دقیق‌تر بتوان موضوع را بررسی کرد، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بتوان با ساکنان کوی فلسطین قرارداد منعقد کرد و حتی سال آینده نیز واحدها تکمیل و تحویل گروه‌های هدف شود.

وی همچنین به موضوع راه اندازی بازارهای روز شهر زنجان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ایجابی، راه‌اندازی بازارهای روز است که می توان بر آنها نظارت و کنترل کرد.

افشارچی خاطرنشان کرد: بازارهای روز یا جمعه بازار، ابزاری هستند که انواع کالاها و محصولات با نظارت شهرداری در آنها عرضه می شود و این امر هم موجب کاهش قیمت‌ها شده و هم در تورم استان تاثیرگذار است.

Share this post