خبر خوش: حذف کارمزد ثابت در بانک قرض الحسنه مهر ایران

خبر خوش: حذف کارمزد ثابت در بانک قرض الحسنه مهر ایران

میهن نیوز- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان گفت: با توجه  به برنامه ریزیهای صورت گرفته و تاکید وزیر اقتصاد، حذف کارمزد ثابت وحرکت به سمت مزد خدمت در بانک مهر ایران اجرایی می شود ودر مراحل پایانی این طرح قرارداریم.

مهندس بهرام بادپا امروز( چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،  افزود: این بانک با رویکرد کمک به اشتغال جوانان و ایفای تعهدات اجتماعی خود در سال قبل و پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از یک هزار و ۳۵۰ فقره وام اشتغال تکلیفی به ارزش یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق فروش، بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال پنج هزار و ۶۶۴ فقره وام خرید کالای ایرانی به ارزش ۲ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال به متقاتضیان پرداخت کرده و شرایط این نوع تسهیلات به‌گونه‌ای است که فرد تنها می‌تواند از آن برای خرید کالای ایرانی استفاده کند.

بادپا ادامه داد: تا سال گذشته یانک مهر ایران جزو بانک‌های عرضه‌کننده تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بود ولی امسال با تغییر ماموریت مقرر شد این بانک دیگر در این ۲ حوزه تسهیلات ارائه ندهد و وارد بحث اشتغال شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام و تسهیلات مناسبی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ به متقاضیان عرضه می‌شود.

 

بادپااین مسئول با تاکید بر اینکه تسهیلات در این بانک در قالب قرض‌الحسنه و از محل سپرده‌های مردمی اعطا می‌شود، افزود: از سال گذشته تا پایان مرداد ۱۴۰۲ بیش از ۸۵ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان زنجان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از کل تسهیلات پرداختی تعداد ۲۹ هزار فقره به ارزش ۱۸هزار میلیارد ریال در سال جاری پرداخت شده است، گفت: همچنین امسال تعداد پنج هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در شعب این بانک پرداخت شده است که نزدیک به ۲۰ درصد تسهیلات را شامل می‌شود.

بادپا اضافه کرد: همچنین ۹۱۵ فقره وام ازدواج به ارزش یک هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال، یک هزار و ۳۴۷ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۵۴۷ میلیارد ریال، ۸۷۲ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به ارزش ۵۷۳ میلیارد ریال و بهزیستی ۷۸ فقره به ارزش ۶۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان در ادامه آماری از تعداد مشتریان این بانک ارائه کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این بانک در استان زنجان ۳۱۵ هزار نفر از هموطنان به مبلغ بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال از این بانک وام دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی منابع بانک مهر ایران در استان زنجان و کسب رتبه نخست به لحاظ رشد منابع، گفت: ۱۰۰ درصد سپرده‌های مشتریان این بانک به‌صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان افزود: در حال حاضر ۱۴ شعبه و ۲ باجه در هفت شهرستان استان فعال است و از جمعیت یک میلیون نفری استان زنجان تعداد ۵۳۲ هزار فقره حساب بانکی و حدود ۲۵۱ هزار مشتری وجود دارد.

بادپا گفت: ضریب نفوذ کشوری بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به جمعیت کشور ۱۶ درصد بوده که این نرخ با استقبال مردم ولایتمدار در استان زنجان حدود ۲۵ درصد است البته باید به این نکته نیز توجه کرد که سهم نقدینگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منابع بانک‌های استان ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه افزایش مناسب منابع در یک سال گذشته همچنین رتبه اول افزایش منابع در بین بانک‌های استان به‌لحاظ درصد رشد منابع نیز در این بانک حائز اهمیت است، افزود: نسبت مطالبات به مصارف این بانک در استان کمتر از سه دهم درصد است همچنین سهم از نقدینگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته از ۵٫۹ به ۱۰ درصد ارتقا یافته است.

بادپا با اشاره به اینکه این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز فعال است، گفت: این بانک از محل وجه التزام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در زمان شیوع کرونا اقدام به خرید ۲۵هزار قلم کالای پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا کرد و برای حمایت حوزه درمان و سلامت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داد که سهم استان زنجان ۳۹۸ قلم کالا به ارزش حدودا ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: همچنین این بانک جهت کمک به معیشت و رفع احتیاجات ضروری کارمندان بخش دولتی و شرکت های خصوصی در قالب اجرای طرح مهریار اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سازمانهایی که حقوق و مزایای کارکنان آنها از طریق این بانک پرداخت می‌شود، کرده است.

Share this post