دستگیری کلاهبردار ۱۶ میلیاردی در اینستاگرام

دستگیری کلاهبردار ۱۶ میلیاردی در اینستاگرام

آوای میهن نیوز – رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با درج آگهی‌ صوری در اینستاگرام، مبنی بر فروش سنگ‌های زینتی و درمانی‌ گران قیمت اقدام به کلاهبرداری ۱۶ میلیارد ریالی کرده بود. 

سرهنگ “سیداحمد موسوی” در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق اینستاگرام اقدام به خرید سنگ‌ زینتی و درمانی نموده و پس از واریز وجه، فروشنده کالای تقلبی و فاقد ارزش ریالی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد

این مسئول انتظامی با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به بیش از ۸ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۱۶ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف کرد و اقرار داشت: با درج  آگهی فروش سنگ‌های زینتی و درمانی در شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، اقدام به ارسال اجناس تقلبی و فاقد کیفیت با قیمت بالا می‌نمودم.

سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی‌های صوری با قیمت پایین‌تر از ‏بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌هاو صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان به‌هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی نکنند در خریدهای آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و گزینه پرداخت درب منزل را انتخاب کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان یادآوری کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و کلیه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند

Share this post