استان زنجان حکیم پرور، فرهنگی و ادبیات محور است

استان زنجان حکیم پرور، فرهنگی و ادبیات محور است

آوای میهن نیوز-دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زنجان گفت: اگر دانشگاه‌های ما از نظر علمی و فناوری در جهان برتر نبودند اکنون جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ دفاعی و موشکی و همچنین پهپادی نمی‌رسید.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه استان زنجان استانی حکیم پرور، فرهنگی و ادبیات محور است افزود: استان زنجان منطقه تازه تاسیسی نیست چرا که دارای تمدنی بزرگ با پیشینه وزین علم و فناوری و حکمت است و شخصیت بزرگی مانند شیخ اشراق زاده این استان است.
وی با تاکید بر اینکه زنجان استانی زرخیز عالم پرور و حکمت بنیان است ادامه داد: مدارس و مساجد ذی قیمتی مانند مسجد و مدرسه سید و چهل ستون از همین میراث و تمدن است، همچنین صنایع دستی بسیار گسترده‌ای مانند ملیله گری، مسگری، چاقوسازی، چاروق دوزی، قلم زنی، سفالگری، قالی‌بافی، جاجیم بافی، ساخت سازهای سنتی از قبیل تار و سه تار ، عود، سنتور، نی، تنبک، دف، کمانچه و انواع سازهای دیگر و مجموعه‌های گردشگری بسیار مهم از افتخارات زنجان به شمار می‌رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خودافزود: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است.
این مسوول ادامه داد: در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مساله شناسی انجام می گیرد و بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوبهای تعیین شده انجام می گردد.
وی اظهار داشت: برنامه های استانی طبق نیازهای استانی در شورا پیگیری می شود و اگر بودجه تعیین شده در مسیر درست صرف شود نتیجه هم حاصل خواهد شد.
خسرو پناه خاطر نشان کرد: نباید در حوزه فرهنگی و آسیب های اجتماعی دچار غفلت شویم و از طرفی برای به نتیجه رسیدن نباید عجله داشته باشیم چون تاثیرگذاری کار فرهنگی به زمان نیاز دارد.
وی تنها اولویت شورا را ستاد تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت:برای اولین بار نقشه راه سند تحول آموزش در حال تدوین است که در گذشته توجه چندانی به آن نشده بود.
این مسوول در ادامه به پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: با انجام این عملیات، یک پیروزی تمدنی شکل گرفت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار میلیارد دلار برای عملیات پدافندی هزینه کرد.
وی با بیان اینکه ۲۸ کشور از این رژیم حمایت کردند، گفت: ایران مقتدرانه توانست ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت این کشور بفرستد که بیش از ۴۰ درصد آنها از سامانه پدافندی عبور کرد و به دو هدف مهم اصابت نمود.
این مسوول با بیان اینکه هدف ایران وارد کردن آسیب جدی به تاسیسات رژیم صهیونیستی و یا تلفات جانی نبود، خاطر نشان کرد: این اقدام ایران در حد یک سیلی زدن بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اقدام ایران صرفا یک پیروزی بزرگ نبود و ابعاد مختلفی دارد، گفت: در واقع ایران اقتدار علمی و فناوری خود را نشان داد و از همه مهمتر،‌انجام این عملیات موجب انسجام بخشی در سطح کشور شد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *