روشنایی ۵۰ نقطه از تقاطع‌های اصلی و فرعی استان زنجان

مهندس قزوینیان

روشنایی ۵۰ نقطه از تقاطع‌های اصلی و فرعی استان زنجان

آوای میهن نیوز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:در راستای پیشگیری ازتصادفات جاده ای یکی از پیشنهادهای مطرح شده در دور دوم سفر، ایجاد روشنایی در ۵۰ نقطه از تقاطع‌های اصلی و فرعی استان بود که مورد قبول واقع شد.
جعفر قزوینیان امروز سه‌شنبه در نشست خبری، افزود: اغلب مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان در حوزه راهداری محقق شده است.
اوتصریح کرد:با رایزنی انجام گرفته در دور دوم سفر رییس جمهور، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه استان در نظر گرفته شد که سهم این اداره کل از این اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال است.
این مسوول راهداری اضافه کرد: همچنین در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان مقرر شد که هشت نقطه‌ حادثه خیز استان نیز برطرف شود.
قزوینیان در خصوص نقاط حادثه خیز افزود :مطالعات دقیقی توسط مشاوران و همکاران راهداری در طول سال انجام می‌شود که در این راستا ممیزی جاده ها صورت گرفته و نقاط حادثه خیز مشخص شده، اگرچه دغدغه خودمان نیز بیشتر در زمینه رفع نقاط حادثه خیز است اما طبق مطالعات صورت گرفته در مسیرهای ، جاده ترانزیت زنجان- میانه ، زنجان- ابهر ،ابهر- قیدار نقاط حادثه خیر مشخص شده و بر اساس این مطالعات اولویت بندی می‌گردد.
مدیرکل راهداری استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات راه‌های اصلی استان از سازمان راهداری دریافت می‌گردد و راه‌های روستایی و فرعی نیز از استان تامین می‌شود افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی نموده و فعالیت می‌نماییم.
او با اشاره اینکه معیاری را کمیسیون ایمنی کشور در سال ۹۸ تعیین کرده بود و در این راستا ۹۷ نقطه حادثه خیز استان شناسایی شد که تماماً تا سال گذشته این نقاط رفع خطر گردید و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷ نقطه حادثه خیز مشخص گردید که باید اصلاح می‌شد که از این تعداد ۴ نقطه تکمیل و در صورت جلسه پلیس نیز آورده شده است و در زمان حاضر نیز دو نقطه حادثه خیز به اتمام رسیده و تنها یک نقطه باقی مانده است.
این مسئول راهداری با تاکید بر اینکه تنها این هفت نقطه، حادثه خیز نیست افزود:می شود گفت کل ۶۰۰۰ کیلومتر راه‌های استان می تواند پرحادثه باشد چرا که حادثه فقط به خاطر جنس راه و جسم راه نیست لذا ۳۲ دستگاه در کاهش تصادفات دخیل هستند که یکی از آنها راهداری است و اگر بخواهیم تمام استانداردهای بین‌المللی جهان را در جاده‌های خود نیز عملی نماییم و موارد دیگری رعایت نشود بازهم تلفات جاده‌ای خواهیم داشت.
این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهار هزار و ۴۲ کیلومتر وسعت راه های روستایی استان است، اظهار داشت: از این میزان سه هزار و ۱۷۷ کیلومتر آسفالت ریزی شده است.
او با بیان اینکه با کارهای انجام‌ گرفته ۱۵۱ کیلومتر از راهای اصلی و شریانی استان روکش آسفالت شد، اضافه کرد: این میزان‌ با وجود مشکلات اقتصادی حدود ۲ برابر سال گذشته بوده‌ است.
این مسوول با بیان اینکه ۱۳۱ کیلومتر از راه های فرعی استان نیز روکش آسفالت شده است، گفت: در حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز ۱۵ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد.
قزوینیان همچنین به مشکلات آزادراه زنجان به تبریز اشاره کرد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی مقرر شد آزادراه زنجان به تبریز از بخش خصوصی به دولتی واگذار شود اما هنوز این موضوع محقق نشده هر چند جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است.
او با تاکید بر اینکه ۳۲ دستگاه در کاهش تصادفات استان دخیل هستند، افزود: آموزش و فرهنگسازی در این حوزه مغفول واقع شده است و رسانه های گروهی در این خصوص نقش بسزایی دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در سفر استانی رییس جمهور با حضور وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح ۲۴ پروژه راهداری، عملیات اجرایی پنج پروژه نیز آغاز شد، گفت: با آغاز به کار این پروژه‌ها، تعداد پروژه‌های فعال در سطح استان زنجان به ۹۲ پروژه با مجموع ۱۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار رسید.
این مسوول راهداری افزود: ۲۴ پروژه افتتاح شده شامل روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی و فرعی و روستایی، بهسازی و ساخت راه‌های روستایی و ایمن سازی مسیرها و جاده های سطح استان زنجان بود.
قزوینیان با اشاره به تصادفات جاده‌ای در مسیر قیدار_ ابهر تاکید کرد :این راه کاملاً از نظر راهداری یک راه ایمن به شمار می‌رود و طی مطالعاتی که صورت گرفته به دلیل کوهستانی بودن شرایط خاصی دارد امه چرا در این جاده شاهد بار ترافیکی وتصادف هستیم باید گفت: یکی از علت های اند باید به اتمام رسیدن روکش آسفالت کل مسیر است که رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت نمی کنند.
اوتصریح کرد: اگرچه ما معتقدیم که این جاده باید تعریض گردد، اما رعایت قوانین راهنمایی رانندگی باید در اولویت باشد تا شاهد تصادفات ناگواری نباشیم.

Share this post