قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد ۱۴۰۳ در زنجان راه‌اندازی شد

قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد ۱۴۰۳ در زنجان راه‌اندازی شد

آوای میهن نیوز-قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد ۱۴۰۳ با هدف بررسی آنلاین ترافیک و حمل و نقل جاده‌های زنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان،قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مدیر کل، معاونان حمل و نقل و رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای با هدف ارتقای خدمات به مسافران نوروزی راه‌اندازی شد.

در حاشیه این مراسم، غلامرضا کرمی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مطابق سال‌های گذشته اطلاعات دستگاه‌های پلاک‌خوان و تخلفات جاده‌ای در سامانه داپ احصا و تحلیل می‌شود.

وی تصریح‌کرد: در نوروز ۱۴۰۳ از اطلاعات سامانه «داپ» (داده‌کاوی آنی پلاک‌ها) استفاده شده و علاوه بر دوربین‌های پلاک‌خوان، با نصب دوربین‌های نامحسوس، اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان به‌دست خواهد آمد.

کرمی با اشاره به اولویت‌های پیش رو در تحقق سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳، بر ضرورت پیش‌فروش، مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌ شده و استفاده از داده‌های سامانه‌ها تاکید کرد.

این مقام مسئول به سامانه «داپ» داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان در راستای تحلیل عمیق داده‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: در این سیستم اطلاعات دوربین‌های پلاک‌خوان مثل ثبت تخلفات سرعت توسط رانندگان حمل و نقل عمومی مانند،تخطی از سرعت غیر مجاز، عبور خودروهای سنگین از لاین غیر مجاز و صدور صورت وضعیت های صوری احصا می شود که این امر در صدور کارت هوشمند رانندگان، معاینه فنی، صدور بارنامه وصورت وضعیت متصل شده و اطلاعات را به شکل هوشمند تحلیل و تخلفات را احصا می‌کند.

Share this post