افتتاح سه طرح توسعه ایی ورونمایی از بزرگترین ابر ترانسفورماتور خاورمیانه با حضور وزیر نیرو

ابر ترانس

افتتاح سه طرح توسعه ایی ورونمایی از بزرگترین ابر ترانسفورماتور خاورمیانه با حضور وزیر نیرو

 

میهن نیوز- با حضور وزیر نیرو ابر ترانسفورماتور ۴۱۰ MVA  که با سفارش شرکت مپنا توسط دستان پرتوان متخصصان وپرسنل گروه صنعتی ترانسفو تولید شده بود رونمایی شد .این ترانس بعنوان بزرگترین ترانس خاورمیانه سند دیگری از توانمندی متخصصان داخلی در عرصه صنعت است.که تمام مراحل طراحی وتولید آن توسط سربازان غیور جبهه صنعت در گروه صنعتی ایران ترانسفو عملیاتی شد .

همچنین وزیر نیرو خط تولید روغن ترانس های فوق توزیع وقدرت که برای اولین بار در کشور تولید شده را به صورت ارتباط تصویری زنده افتتاح کرد؛ لازم به توضیح است این نوع روغن که مصرف بالایی در صنعت ترانسفورماتور سازی دارد تا پیش از این از کشورهای عمدتا اروپایی تامین میشد که با توجه به تحریم های ظالمانه دولت های غربی معضل بزرگی در تولید ترانسهای قدرت محسوب میشد .

مدیرعامل ایران ترانسفو دراین آیین گفت : ایران ترانسفو توانست در سال ۱۳۹۸ تولید روغن ترانس های توزیع را بومی کرده وصرفه جویی ارزی خوبی هم برای کشور به ارمغان آورد ولی برای تولید روغن ترانس های فوق توزیع وقدرت با توجه به نبود دانش فنی بومی با مشکل مواجه بودیم .

دکتر ظهیری ادامه داد: این امر باعث شد که تمرکز زیادی را برای تحقیقات در این خصوص معطوف کنیم که پس از دوسال وطبق قولی که در دیدار ویدیویی با مقام معظم رهبری خدمت ایشان داده بودیم بحمدالله توانسیم وفای به عهد کنیم و نه تنها مصرف داخلی را تامین کرده  واز  خروج سالانه ۲۵ الی ۳۰ میلیون یورو ارز جلوگیری کنیم ،بلکه با ظرفیت ایجاد شده میتوانیم تا دوبرابر مصرف داخلی را در شرکت پالایش روغن زنگان به دست متخصصان این شرکت تولید  ، و بازار صادراتی بسیار خوبی را هم بدست آوریم .

در ادامه حضور وزیر نیرو در ایران ترانسفو خط رنگ پودری الکترو استاتیک و خط برش  فرم هسته شرکت  ترانسفورماتور توزیع زنگان از شرکت های اصلی زیر مجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو افتتاح گردید .

وزیر نیرو در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل کارخانه ایران ترانسفو گفت: این کارخانه یکی از کارخانه‌های با سابقه کشور و خاورمیانه است که همواره نیازهای وزارت نیرو را رفع کرده است  و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وجود ایران ترانسفو در داخل کشور سبب خنثی شدن تحریم‌ها در این حوزه شده است، گفت: اقدام متخصصان داخلی شرکت ایران ترانسفو مشکلات مربوط به واردات و خروج ارز از کشور را حل کرده است. به عبارتی دیگر اگر این کارخانه در کشور وجود نداشت، وزارت نیرو چاره‌ای نداشت که نیاز خود را در خارج کشور رفع کند.

Share this post