بهره مندی بیش از ۳۲۰۰ دانش آموز زنجانی از آموزش های دادرس

بهره مندی بیش از ۳۲۰۰ دانش آموز زنجانی از آموزش های دادرس

میهن نیوز- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تاکنون سه هزار و ۲۳۰ دانش آموز این استان از آموزش های دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، سمیه تقوی افزود: از مهر ماه سالجاری دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۰۲ مدرسه سطح استان زنجان در حال اجراست.

وی یادآوری کرد: این دوره نیز همچون سال های گذشته با همکاری آموزش و پرورش با هدف ارتقای سطح آمادگی و آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه به اجرا درآمده است. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح در مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول متوسطه استان با حضور مربیان آموزش دیده هلال احمر انجام می شود.

تقوی ادامه داد: تاکنون در ۹۱ مدرسه استان شامل ۴۹ مدرسه دخترانه و ۴۲ مدرسه پسرانه آموزش ها به پایان رسیده و سه هزار و ۲۳۰ دانش آموز از آموزش های طرح دادرس بهره مند شده اند. 

وی اظهارداشت: پس از تدریس سرفصل‌ها توسط مربیان هلال احمر و آزمون درون مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری راه پیدا می کنند. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با هلال احمر، هشت آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی، آسیب های بافت نرم، آسیب های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری را به صورت تئوری و عملی فرا می گیرند. 

تقوی تاکید کرد: این طرح دانش آموزان را برای روزهای سخت آماده می کند و همچنین با تشکیل تیم های امدادی در مدارس، کارگروهی و با هم بودن را تمرین می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: طرح دادرس “دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت” را سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان بویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند.

Share this post