مسوولان و رسانه‌ها درراستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی امید آفرینی کنند

مسوولان و رسانه‌ها درراستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی امید آفرینی کنند

میهن نیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مسوولان و رسانه‌ها با همکاری یکدیگر برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر تلاش کنند.

اصغر حاج علی اکبری در جلسه کمیته رسانه های مکتوب استان،‌با اشاره به ایام الله دهه فجر و انتخابات پیش رو اظهار: رسانه ابزار مهمی برای امید آفرینی در جامعه است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.
این مسوول با بیان اینکه تمامی جریان‌های استکباری و امپراطوری رسانه‌ ای آنها علیه ارزش‌های کشورمان قلم فرسایی می‌کنند، ادامه داد: رسانه های معاند همواره دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند و با کوچک جلوه دادن دستاوردها مشکلات را بزرگ جلوه میدهند و به دنبال یاس آفرینی در در جامعه هستند لذا رسانه ها باید در مقابل این اقدام رسانه‌های استکباری امید آفرینی را مد نظر قرار دهند.
حاج علی اکبری افزود: از آنجاییکه هر کدام از ما وظایفی داریم که بر مبنای ارزش‌های الهی و فطری منطبق بر آموزه‌های دینی است باید بهترین روش‌ها و بسترها را برای تربیت نسل نو در اختیار بگیریم و بتونیم ادای دین بکنیم تا در حقیقت پرچمدار خون شهدا باشیم .
او ادامه داد: باید با هوشیاری کامل از انقلاب اسلامی که حاصل جانفشانی همه مردم و شهدا بوده مراقبت و محافظت کنیم.
حاج علی اکبری، امیدآفرینی را یکی از نقش‌های کلیدی رسانه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال دهه فجر ویژگی متفاوتی دارد و پیش درآمد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم بازخوانی فعالیت‌های انجام گرفته برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: نسل جوان تشنه دریافت معارف الهی منطبق با فطرت‌ انسانی هستند و ابزار رسانه و هنر بهترین روش و بستر برای تربیت آنها به شمار می‌رود.
او با بیان اینکه ۲۵ کمیته در ستاد دهه فجر استان تشکیل شده است، افزود: یکی از کمیته های این ستاد، کمیته رسانه ملی، مکتوب و برخط است.
این‌ مسوول با بیان اینکه این اداره کل علاوه بر آن، ۲ کمیته هنر و هنرمندان و مساجد را مدیریت می کند، اضافه کرد: برنامه های سه کمیته در چهار محور فرهنگی، هنری، رسانه ای، دینی و قرآنی برگزار می شود.
حاج علی اکبری در خصوص سیاست ها و خط مشی تبلیغی و فرهنگی کمیته ها تصریح کرد: ترویج ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی، برنامه های تحلیلی و گفت و گو محور، استفاده از هنر به عنوان ابزار تبلیغی، استفاده از نمونه های الگو و برنامه های خاص برای جوانان از جمله برنامه های این کمیته ها به شمار می‌رود.
این مسوول در خصوص اکران فیلم های دهه فجر نیز گفت: آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده ایم و در صورت لزوم، نشست هایی را با عوامل فیلم برگزار خواهیم کرد.
حاج علی اکبری در پایان از رسانه های مکتوب عضو کمیته خواست: در کوتاه ترین زمان ممکن، برنامه‌های پیشنهادی خود را به معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان ارائه کنند.

Share this post