مهم ترین هدف از اتقان آرا ، احقاق حق مردم است

مهم ترین هدف از اتقان آرا ، احقاق حق مردم است

آوای میهن نیوز-رییس کل دادگستری استان زنجان در دیداربا رییس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان ، معاونین و قضات محاکم عمومی و انقلاب زنجان گفت: برداشت عموم مردم از آرای صادره این است که مجازات ها تاثیری در پیشگیری از جرم ندارد، بنابراین قضات باید به تاثیرگذاری مجازات ها توجه بیشتری نشان دهند که البته این به معنای افزایش شدت مجازت نیست بلکه باید با استفاده از شم قضایی مجازاتی انتخاب شود که بیشترین تاثیر را در پیشگیری از جرم دارد.

حجت الاسلام علی فرجی برحق ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: کار قضاوت، خدمت اداری نیست ، بلکه کار انبیا و اولیاست و در انجام این کار باید از اولیای الهی استمداد بطلبیم.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش های قضات محاکم عمومی و انقلاب زنجان اظهار داشت: میانیگن ورودی پرونده در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، با این وجود قضات اهتمام بیشتری هم در کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده و اجرای آن ها داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اتقان آرا خاطر نشان کرد: با مراجعه با سامانه تناد (تحلیل و نقد آرای دادگستری) می توان برای افزایش اتقان آرا استفاده کرد و مهم ترین هدف از اتقان آرا، احقاق حق مردم است.

فرجی برحق به اهتمام ویژه برگزاری دادرسی های الکترونیک تاکید کرد و گفت : دادرسی الکترونیکی در محاکم ضمن تسریع در امور از تحمیل هزینه ها و برخی مشکلات در بدرقه زندانیان به دادگاه ها جلو گیری خواهد کرد

Share this post