کاهش ۵.۸ درصدی آمار ولادت در استان قزوین

کاهش ۵.۸ درصدی آمار ولادت در استان قزوین

آوای میهن نیوز – مدیرکل ثبت‌احوال قزوین با بیان اینکه زنگ خطر کاهش جمعیت در استان به صدا درآمده است،گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۲۷۷ واقعه ولادت به ثبت رسید که نسبت به سال قبل، پنج و هشت دهم درصد کاهش داشت.

علیرضا افسری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد هفت هزار و ۳۶۷ مورد ولادت پسر و ۶ هزار و ۹۱۰ مورد ولادت دختر به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: بیشترین اسامی انتخاب شده از سوی والدین در سال ۱۴۰۱ برای پسران به ترتیب امیر علی، آی هان، آراد، امیر حسین،آریا و برای دختران به ترتیب فاطمه، ماهلین، رستا، زهرا و آوا بود.

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین گفت: در واقعه وفات با ثبت ۶ هزار و ۸۲۱ مورد فوت طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته که هشت هزار و ۶۴۳ واقعه فوت به ثبت رسیده بود به میزان ۲۱.۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته سه هزار و ۸۲۶ مورد واقعه فوت برای مردان و ۲ هزار و ۹۹۵ مورد فوت برای زنان به ثبت رسید.

افسری با اشاره به ثبت هشت هزار و ۳۷۸ واقعه ازدواج در سال ۱۴۰۱ گفت: در مقایسه با سال قبل که هشت هزار و ۹۴۵ ازدواج به ثبت رسیده بود، این واقعه پارسال کاهش ۶.۳ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در طلاق هم سال گذشته سه هزار و ۱۸۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است در مقایسه با سال قبل که تعداد سه هزار و ۲۹۹ واقعه به ثبت رسیده بود به میزان سه و پنج‌دهم درصد کاهش داشته است.

Share this post