۲۸ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت کردند

۲۸ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت کردند

 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ۱۸ پایگاه با ۶۰ تیم برای واکسیناسیون کرونا در قزوین فعالیت می‌کنند و تاکنون ۲۸ هزار نفر در استان واکسن این ویروس را دریافت کرده‌اند.

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون کرونا، افزود: طرح واکسیناسیون توانسته است آرامش خوبی در جامعه ایجاد کند و هر چقدر با سرعت بیشتری انجام شود قطعا کمک بیشتری به مقابله با کرونا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به روند نزولی بستری و فوتی کرونا این میزان واکسیناسیون هم می تواند به بهتر شدن شرایط جامعه کمک کند.

معاون استاندار افزود: خبرهای خوبی با تولید واکسن داخلی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد منتشر خواهد شد و قطعا آرامش بیشتری را در سطح جامعه ایجاد خواهد کرد.

حبیبی با بیان اینکه محور واکسیناسیون در استان باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد، افزود: پایبندی به سند ملی، انحراف کمتری در پی دارد، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در بحث واکسن در استان مشاهده نشده است.

وی گفت: باید طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها نیز در استان شروع شود که هم موجب ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد و هم باعث می شود افراد ۸۰ سال نیز ترغیب بیشتری برای واکسینه شدن داشته باشند. 

این مسوول افزود: تا به امروز واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان تقریبا انجام شده و خوشبختانه عوارض خاص و نگران کننده ای در تزریق این واکسن ها در استان مشاهده نشده است. 

وی گفت: راه اندازی ۲ پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است که انجام شود و اطلاع رسانی صورت گیرد تا همشهریان در جریان باشند کسانی که امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند داخل خودرو تزریق واکسن انجام شود.

 

برخورد با پدیده خرده فروشی مواد مخدر یک ضرورت است

 حبیبی بیان کرد: دستگاه های اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری کنند زیرا تزریق واکسن با سند ملی واکسیناسیون انجام می گیرد و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی گفت: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبه رو خواهیم شد زیرا هم تعداد واکسن و هم گروه‌های هدف بیشتری را مشمول خواهد شد و جمعیت آماری بالا خواهد رفت.

این مسوول، طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این افراد، آموزش های لازم را دیده و شناخت کافی بر منطقه دارند و مردم نیز به آنها بیشتر اعتماد می کنند و باید تزریق واکسن در هر شهرستان را به خود آن شهرستان واگذار کرد تا با مشکل خاصی روبه رو نشویم.

وی افزود: مدارس حتما باید با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرند و برای هرپایگاه، یک نیروی پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی اختصاص یابد و سالن های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرد.

 معاون استاندار تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود زیرا ظرفیت بالایی دارد و از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون استفاده شود.

حبیبی بیان کرد: درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می شود که دسترسی راحت تری دارند و با این کار می توان بخش گسترده ای از واکسیناسیون را انجام داد و از تجمعات نیز جلوگیری کرد.

Share this post