بانوان، رهبران همیشه آماده‌ی عرصه‌ی توسعه و تجلی اراده هستند

بانوان، رهبران همیشه آماده‌ی عرصه‌ی توسعه و تجلی اراده هستند

مشاور مدیر کل و مسوول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

بانوان، رهبران همیشه آماده‌ی عرصه‌ی توسعه و تجلی اراده هستند

نباید فرصت استفاده از ظرفیت های بالقوه در حوزه بانوان به دلیل برخی نگاههای متصلب به حاشیه رانده شود

مشاور مدیر کل و مسوول امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان در جلسه، گفت و گوی مشترک مسئولان و نمایندگان زنان فعال استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و استاندار زنجان برگزار شدگفت: حضور تاریخی زنان متعهد و شایسته زنجان به ویژه بانوان فرهنگی و فعالان عرصه تعلیم و تربیت استان در عرصه های گوناگون حیات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پایه گذار بسیاری از حرکت های بدیع و تغییرات اساسی بوده  است.

به گزارش خبرنگار ما، دکترفرحناز فتحی ،اظهار داشت: بسیاری از موفقیت ها، در زمینه های مختلف ازجمله توسعه سیاسی و اجتماعی، اقبال فرهنگی و هنری، سردمداری ورزشی و علمی در این دیار کهن، مدیون اثرگذاری زنان زنجانی جریان سازی است که همواره یک گام جلوتر از مردان زمینه هدایت یافتگی  در عرصه های مختلف را در بزنگاههای حساس رقم زده اند.

 وی تاکید کرد: زنان استان شورو شعور حسینی با حضور آگاهانه، همراهی مشفقانه و صبورانه و تلاش های مجدانه و بدون چشمداشت های سیاسی و قدرت طلبی، روح حقیقت و اعتدال و خدمت را در کالبد گاها کم رمق استان دمیده اند و جانی دوباره برای حرکتی پرشتاب به استان در بخش های مختلف بخشیده اند.

مشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امروز فرزندان همان زنان زنجانی و بانوان فرهنگی پیشتاز در دوران انقلاب، مادران و همسران صبور و همراه دوران دفاع مقدس،هستند تصریح کرد: بانوان تلاشگر عرصه سازندگی، بانوان پیشگام جامعه مدنی و جریان ساز اصلاحات، زنان طلیعه دار عرصه‌ی استقلال و آزادگی در دوران مختلف به ویژه دوران تحریم، باردیگر رسالت خود می دانند که بازهم به فرموده‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبران همیشه آماده‌ی عرصه‌ی توسعه و تجلی اراده باشند چراکه باور به این فرمایش امام خمینی(ره) دارند که فرمودند”بانوان، رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله‌ی آنها هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم.

فتحی افزود: با نیم نگاهی به این همه ازخودگذشتگی، شایستگی و تلاش در سکوت، پس حق زنان این استان است که در این مقطع حساس و تاریخی، شناخت رسالتشان، مسوولیت و حقوق به حقشان، توانمندی و نقش موثر آنها در عرصه های مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی، اثرگذاری توانمندی ها و خدمات موشکافانه آنها در بین مسوولان کشوری و استانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد که خوشبختانه با نگاه فراگیر استاندار و نگاه شایسته مدار مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان شاهد ترمیم نگرش مسوولان نسبت به حضور بانوان در مسندهای مدیریتی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه فراجنسیتی و اولویت بخشیدن به شایستگی در آموزش و پرورش استان نویدبخش روزهای بهتری برای بانوان فرهنگی است ادامه داد: امیدواریم این نگرش، شتاب معقولانه ای گرفته و به تمام شهرستان ها و بخش ها و نگاه و تصمیم مسوولان نیز تسری یابد .

مسوول امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت:  نباید فرصت استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه موجود در استان به ویژه در حوزه بانوان به دلیل برخی نگاههای متصلب به حاشیه رانده شود چراکه نگاه صرفا جنسیت گرایانه و عدم باور بانوان، آسیب جدی به حضور دوباره بانوان در عرصه های پیش رو  و مهم وارد خواهد کرد.

فتحی گفت: به نظر می رسد زمان آن رسیده که با باور توانمندی بانوان؛ عظمت غیرقابل انکار این نیروی عظیم انسانی خودساخته که همواره دغدغه دین، وطن، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سرافرازی مردمان همیشه قانع و همدل و همراه که آرزوی تسری اندیشه اعتدال و تدبیر و وحدت در عین کثرت را در ذهن و عمل دارند، به عینه در بخش بخش این استان دیده شود و از این موهبت انسانی کارآمد و همدل و تلاشگر در رده های مختلف مدیریتی استفاده شود.

وی با تاکید براینکه باید باور داشته باشیم که اگر قرار است اتفاق بزرگی در جامعه بیفتد باید به زنان و توانمندی های آنها به ویژه اثرگذاری و شایستگی بانوان فرهنگی بیش از پیش اعتماد شود افزود: بی شک کانون این اعتماد بزرگ، آموزش و پرورش است که خوشبختانه با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه یابد.

مشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان ادامه داد: تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان متشکل از بانوان فعال شهرستان ها و بخش های مختلف استان با انتخاب خود بانوان در شهرستان ها  و حضور در مجمع مشورتی استانی می تواند به عنوان یکی از راههای رسیدن به رشد و تعالی و تصمیم سازی در حوزه بانوان به مسوولان ارشد استان و شهرستان ها کمک شایانی نماید.

Share this post