۷ هزار و ۶۰۷ نفر در زنجان ودیعه مسکن دریافت کردند

۷ هزار و ۶۰۷ نفر در زنجان ودیعه مسکن دریافت کردند

آوای میهن نیوز – رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت:طی ۲ سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر در استان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۳۰ درصد به تعداد هفت هزار و ۶۰۷ نفر موفق به اخذ این وام شدند.

بهزاد کردلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مبلغ پرداختی به این افراد بیش از چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده است.

کردلو با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۲۸ هزار و ۹۲ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد درخواست ۲ هزار و ۹۲۰ نفر رد شد.

وی اضافه کرد: محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک های استان شده است .

به گفته کردلو ، پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند.

وی اظهار داشت: همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی آنها بعد از یکم دیماه ۱۴۰۱ باشد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌ و شهرسازی استان زنجان از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان به حداکثر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافته است،افزود: مستاجرانی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

کردلو 

Share this post