انتخابات نشانگر پایه‌های محکم دموکراسی در کشور است

انتخابات نشانگر پایه‌های محکم دموکراسی در کشور است

استاندار زنجان:
انتخابات نشانگر پایه‌های محکم دموکراسی در کشور است

میهن نیوز- استاندار زنجان گفت:‌ برگزاری دور دوم انتخابات نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای محکمتر شدن پایه‌های دموکراسی در کشور، ساز و کارهای مناسبی دارد.
محسن افشارچی روز جمعه با حضور در یکی از شعب اخذ رای و انداختن رای خود در صندوق، افزود:‌ برای اینکه انتخابات بی نقص و بی هیچ حرف و حدیثی برگزار شود در دور اول نامزدهایی که تعداد آرای لازم را برای حضور در مجلس کسب نکنند در دور دوم رقابت می کنند.
وی با تاکید بر اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برگزاری انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده رای دادن به ۴۰ درصد کرسی های نمایندگی استان در مجلس است.
افشارچی با اشاره به ضرورت شرکت واجدان شرایط در انتخابات در این ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان، اظهار داشت: از پنج نماینده مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی سه نماینده به مجلس دوازدهم راه یافته اند و ۲ نماینده دیگر در این دوره انتخاب می شوند که این تعداد کم نیست و در سرنوشت استان طی چهار سال آینده بسیار موثر است.

گفتنی است : بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان در ۲ حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده واجد شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای هستند که بیش از ۲ هزار نفر آنها را رای اولیها تشکیل می دهند.

۴۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۲۸۹ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار برای ۲ حوزه‌ انتخابیه در استان در نظر گرفته شده و سهم صندوق‌های شهری و روستایی در این انتخابات برابر است.

در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این ۲ حوزه انتخابیه، قریب به ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی و افراد درگیر در انتخابات، روند اجرایی انتخابات را برعهده خواهند داشت.

انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نکرده است.

بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند، یا افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *