کسب رتبه برتر شورای آموزش وپرورش بسیار مهم است اما حفظ آن مهمتر است

کسب رتبه برتر شورای آموزش وپرورش بسیار مهم است اما حفظ آن مهمتر است

 

استاندار زنجان خطاب به مدیر کل آموزش وپرورش گفت: همدلی و تعامل مدیران در استان باعث شده زنجان در بسیاری از شاخص‌ها در کشور ممتاز باشد لذاکسب رتبه برتر شورای آموزش وپرورش بسیار مهم است اما حفظ آن مهمتر است

فتح اله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهارداشت: طی دوسال و نیم گذشته با تلاش‌های صورت گرفته جایگاه استان در کنکور از رتبه ۲۴ به ۱۶ کاهش یافته و این ارتقاء شاخص را مرهون تلاش همگانی و هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و معلمان تلاشگر و دلسوز هستیم.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش استان زنجان در کشور گفت: حفظ این جایگاه بسیار مهم  است و همه ۱۸۶ عضو این شورا در مناطق ۱۴ گانه در کسب این رتبه ارزشمند نقش دارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در حوزه های مختلفی در زمره استان‌های شاخص کشور قرار دارد، تاکید کرد: در کسب این توفیقات، در کنار تلاش‌های صورت گرفته، هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، همدلی مدیران و همراهی رسانه ها بسیار موثر بوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات موثر فرهنگیان در روزهای کرونایی نیز اظهار داشت: معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند و با تولید محتواهای آموزشی تلاش کرده‌اند تا امر آموزش تعطیل نشود و در این بین باید از معلمان گمنامی که در مناطق دور دست و محروم از جان و دل برای تعلیم محصلان مایه گذاشتند قدردانی و تجلیل کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از هزار و ۶۷۵ مدرسه شهری ۵۶۳ مدرسه متصل به اینترنت و از ۱۱۱۲ مدرسه روستایی ۲۹۳ مدرسه به اینترنت وصل هستند، افزود: تا دهه فجر امسال ۲۵۰ مدرسه روستایی دیگر به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

او درخصوص تامین اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیز خاطر نشان کرد: ۲۶۰۰ تبلت و ۲۵میلیارد ریال تسهیلات با سود ۴ درصد در اختیار خانواده های دانش‌آموزان و آموزش و پرورش قرار گرفته است.

استاندار زنجان از مدیران، معلمان و دانش آموزان بعنوان سفیران سلامت جامعه نام برد و از مسئولان آموزش و پرورش خواست با استفاده از بستر شبکه شاد زمینه را برای آموزش هرچه بیشتر در راستای پیشگیری از کرونا فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان امانت‌های بزرگ جامعه در دست معلمان هستند که باید با دقت تربیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه توجه بیشتر به بحث پژوهش در آموزش و پرورش بویژه در دو سال آخر تحصیل دانش آموزان تاکید کرد.

در پایان از برخی اعضای شورای آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

Share this post