با وجود نیروی انسانی خوب می توان در صنعت تحول ایجاد کرد

با وجود نیروی انسانی خوب می توان در صنعت تحول ایجاد کرد

میهن نیوز-وزیر صمت در صدر هیئتی به استان زنجان وارد زنجان شد.

عباس علی آبادی در راستای احیای واحد های راکد و نیمه فعال صنعتی، در مراسم احیای شرکت سرجین بافت حضور یافت.

وزیر صمت در این مراسم ضمن گرامیداشت و ارج نهادن به مقام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فاجعه شهدای کرمان را محکوم کرد.

وی در خصوص بازدید از صنایع استان زنجان گفت: پتانسیل اصلی زنجان خوب بودن مردمان آن است و با وجود نیروی انسانی خوب می توان در صنعت تحول ایجاد کرد و همه چیز را تغییر داد.

وی بیان کرد: نقطه کنونی که زنجان ایستاده، نقطه پایانی پیشرفت نیست و همواره این مسیر ادامه دارد.

علی آبادی تصریح کرد: ما تمام  ظرفیت‌ها  در کشور  از جمله سرمایه  در گردش، سرمایه ریالی و ارزی را بسیج می کنیم

وزیر صمت گفت:پتانسیل زنجان با مردمان خوبی که دارد، صنعتی شدن است. در مسیر صنعتی شدن از آن جایی که عقل حاکم می شود، کشاورزی راهبردی با مصرف بهینه انرژی به خصوص آب  نیز  خلق می شود و راهکار هایی همچون مصرف بهینه آب، بازچرخانی  و افزایش بهره وری اجرایی می‌شود و به سمت کشاورزی حرکت می‌کند که مورد نیاز است و بنابراین آب در کشاورزی مصرف می شود که ارزش افزوده بیشتری دارد.

وی بیان کرد:ما باید ایران را صنعتی کنیم و ظرفیت های استان زنجان نیز  باید به سمت صنعتی شدن  حرکت کند.  

علی آبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تولید تاکید دارند، گفت: از آنجایی که در مسیر صنعتی شدن، کشور بالنده می شود، ما نیز در وزارت صمت تمام هدفمان این است که کشور را صنعتی کنیم 

وی تصریح کرد: صنایعی  در کشور ما از ارزش بیشتری برخوردار است که صادرات محور، دانش بنیان و انسان محور  باشد تا بتواند ارز خود را  تامین کند. در واقع  این موضوع هدف  است که وزارت صمت با جدیت دنبال خواهد بود.

علی آبادی بیان کرد: معیارهایی در وزارت صمت در نظر گرفته شده که صنایع با آن معیار ها سنجیده می شوند. درواقع ارز به صنایعی داده می شود که به این معیار ها نزدیک باشند. 

وی گفت: هرچه صنعتی دانش بنیان تر باشد بیشتر مورد حمایت ماست  و هرچه ارزآور تر باشد ارز بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی افزود: باید شرایط و مسیر  فعالیت را برای صنعت گر تسهیل کرد و مشکلات را هر روز از پیش پای آن ها برداشت تا بتوانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.

گفتنی است در حاشیه مراسم احیای شرکت سرجین بافت، وزیر صمت از نمایشگاه برگزار شده توسط شرکت های دانش بنیان ها بازدید به عمل آورد و با صاحبان دانش گفت و گو کرد.

Share this post