برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس جمهور

برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس جمهور

میهن نیوز -قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان روز شنبه ۱۶ دی با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رئیس جمهور آغاز می‌شود.
سید احمد زرهانی با تاکید بر اینکه ستاد اقامه نماز ۳۳ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد افزود:
ترویج فرهنگ نماز و برانگیختن آحاد جامعه برای اقامه نماز از اهداف‌ اصلی ستاد اقامه نماز کشور است.
وی در نشست خبری با بیان اینکه هدف این ستاد ترویج فرهنگ نماز و ترغیب آحاد مختلف جامعه به این فریضه الهی است، اضافه کرد: ستاد اقامه نماز یک نگاه آسیب شناسانه به موضوع نماز دارد و این مهم را به صورت مستمر و علمی هر سال انجام داده است.
این مسوول با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نمازخانه در راه‌های کشور ایجاد شده است، ادامه داد : همچنان نهضت نمازخانه سازی و مسجدسازی در کشور استمرار دارد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری سی‌امین اجلاس در استان زنجان انجام مطالعات و آسیب شناسی در حوزه نماز نسل نو است، اضافه کرد: این مهم بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه متمرکز شده است.
زرهانی گفت: هدف ما این است دستگاه‌هایی که در سطح کشوری از منابع ملی استفاده می‌کنند و رسالتی در آموزش، فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت نسل نو بر عهده دارند مشکلات آنها را در حوزه نماز شناسایی کنیم تا بر اساس آن، طرح و برنامه‌ای در افق پنجساله ارائه شود.
وی افزود: ستاد اقامه نماز یک سند تحول ۲۰ ساله تنظیم کرده و رسالت هر استان در برنامه پنج ساله تدوین شده که در اجلاسیه نماز رونمایی خواهد شد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشوربا بیان اینکه در حاشیه اجلاس برخی نمازخانه در اطراف زنجان نیز افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: با آسیب شناسی انجام گرفته ۴۰۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در باب فلسفه نماز و آثار و آداب آن منتشر شده است.
زرهانی افزود: همچنین ۱۴ جلد کتاب برای کودکان بر اساس معارف اسلامی و سیره معصومین منتشر شده است که در نمایشگاه سی امین اجلاس سراسری نماز در معرض دید قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در ۲۹ اجلاس برگزار شده توانستیم اقامه نماز را در نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها با کمک خود دستگاه‌ها برپا کنیم، اظهار داشت :ستاد اقامه نماز دستگاه اجرایی نیست بلکه سیاست گذاری و نظارت و ارزیابی را انجام می‌دهد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه مساجد کنونی کشور پاسخگوی نیاز جمعیت ۹۰ میلیونی کشور نیست، خاطرنشان کرد:مشارکت نیکوکاران و مسئولان حوزه شهرسازی با طرح آمایش سرزمینی می تواند به مدیریت این بخش کمک کند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یک سوم مساجد، نیمه فعال یا غیر فعال است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را برای ساماندهی مساجد تنظیم می‌کند و ستاد اقامه نماز در این خصوص نقشی ندارد.
وی یادآور شد: اغلب مساجد در بافت های قدیم شهر واقع شده اما شهرک اقماری فاقد مسجد است و باید توجه بیشتری به این کمبود صورت گیرد.

Share this post