بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به همراه دارد

بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به همراه دارد

آوای میهن نیوز-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ،  نظام فنی روستایی تشکیلاتی است که برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و ایمن در مقابل حوادث طبیعی ایجاد شده و همه نقاط روستایی استان را زیر پوشش قرار داده است، اظهار کرد :نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها با تعداد ۱۳۴ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت  نظارت بر ساخت و ساز های روستایی تشکیل شده است.

 خواجه ای از فعالیت  ۲۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت :  جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها،  از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

وی ادامه داد:در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود . 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، ترویج رعایت اصول فنی ساختمان سازی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازها، استفاده صحیح از مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد و هدایت بافت فیزیکی روستا ها بر اساس طرح هادی روستایی را از جمله هدفهای اجرای نظام فنی روستایی برشمرد. 

خواجه ای  تصریح کرد : شناسایی و ساماندهی نیروی انسانی بومی و مستعد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران فنی بویژه آموزش مستمر آنان از دیگر برنامه های این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد، افزود:  ساخت وا حداث مسکن مناسب ایجاب می نماید که تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها و تعداد نیروی انسانی دارای صلاحیت فنی ساختمان سازی از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازی و حمایت شود.

Share this post