تحت پوشش۴۰‌ هزار زنجانی در طرح مسطورا

تحت پوشش۴۰‌ هزار زنجانی در طرح مسطورا

آوای میهن نیوز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ۴۰ هزار نفر در استان زنجان با محوریت دانش آموزان تحت پوشش طرح قرآنی مسطورا قرار خواهند گرفت.
 حجت‌الاسلام سعید احمدی  در نشست خبری به اجرای طرح ملی “مسطورا سطر سطر زندگی با آیه ها” اشاره کرد و افزود: این طرح برگرفته از کتاب ” طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” اثر مقام معظم رهبری با عنوان «مسطورا» است که در ایام ماه مبارک رمضان امسال اجرا می شود.
او با بیان اینکه این طرح در مدت سه سال اجرا می شود، اضافه کرد: در این طرح، تبیین و حفظ ۳۰ آیه که به نوعی بخش زندگی ساز قرآن در نظر گرفته شده است اجرا می شود که هدف آن جریان سازی و هم افزایی انس با قرآن به نحو مطلوب است.
احمدی تصریح کرد: این طرح در چهار سطح اجرایی خواهد شد که امیدواریم با کمک رسانه‌ها گفتمان سازی آن صورت گیرد.
این مسوول با بیان اینکه طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها و در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی است، افزود: در این طرح، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اجرا می شود.
او اضافه کرد:در این طرح تلاش بر آن است که از مفاهیم و مضامین قرآنی حداکثر بهره برداری به عمل آید و دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.
به گفته این مسوول، طرح مسطورا در قالب پنج محور ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و همچنین معاد تدوین شده که برگرفته از سیر ساختاری قرآن است.
حجت‌ الاسلام احمدی با اشاره به پیش‌بینی حضور بیش از یک هزار مبلغ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در استان، گفت: این مبلغان بومی و غیر بومی در سطح روستاها و شهرهای استان مستقر خواهند شد ودر برخی از روستاها مبلغان از ۱۵مله رمضان در مساجد روستا حاضر خواهند شد.

Share this post