تدفین شهدا در گلزار شهدای بهشت فاطمه و معصومه با تصویب شورای تامین زنجان بلامانع شد

تدفین شهدا در گلزار شهدای بهشت فاطمه و معصومه با تصویب شورای تامین زنجان بلامانع شد

آوای میهن نیوز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تصویب بلامانع بودن تدفین شهدای والامقام در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) و بهشت معصومه(س) در شورای تامین زنجان خبر داد و گفت: طبق این مصوبه و بر اساس درخواست‌های مکرر تعدادی از خانواده معزز شهدا و مطالبات جدی که در این حوزه وجود داشت؛ از این پس انتخاب محل تدفین شهدا حسب درخواست عزیزانِ شهدا در بهشت زهرا، فاطمه و معصومه(س) زنجان انجام خواهد شد.

به گزارش ایثار واحد زنجان، عباس برزگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در راستای مطالبه و پیگیری تعداد زیادی از عزیزانِ شهدا مبنی بر فراهم بودن فضای کافی جهت تدفین شهدا مصوبه شورای تامین برای این اقدام اخذ شد .
این مسئول تاکید کرد: این مجوز صرفا شامل شهدا شده و سایر اموات زنجان را شامل نمی‌شود
وی با بیان اینکه پیگیری امکان تدفین در گلزار شهدای بهشت فاطمه و معصومه از سال گذشته در دستور کار قرار داشت، افزود: بر اساس همین مصوبه، از این پس تدفین شهدا در قطعه شهدای گلزار حضرت فاطمه (س) و نیز حضرت معصومه (س) و برپایی مراسمات تشییع شهدا به دلیل کوتاه بودن مسیر تشییع در آرامستان در مسیر خیابان امام که مطالبه جدی خانواده شهدا بود، بلامانع خواهد بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: در راستای جلب رضایت خانواده‌های معظم شهدا و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مدفون در بهشت زهرا (س)، همچنین در جلسه شورای تامین مقرر شد، تمهیدات و اقدامات متناسب با شان و منزلت این عزیزان از جمله ساماندهی و ایجاد یادمان شهدا به عنوان نگینی در این آرامستان و اقدامات دیگر پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
برزگر تصریح کرد: برگزاری مراسم وداع با شهدا و تشییع باشکوه این قهرمانان وطن در مرکز شهر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عطرآگین کردن فضای شهر به عطر شهدا از جمله اهداف فرهنگی مسئولان در این خصوص است.
وی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای بهشت زهرا(س) توسط شهرداری زنجان انجام و به زودی اجرایی خواهد شد.

Share this post