توسعه ۱۲ کیلومتری شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان

توسعه ۱۲ کیلومتری شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان

آوای میهن نیوز-در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برگزار گردید، مطرح شد: شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان به میزان ۱۲ کیلومتر توسعه می یابد.

«علی محمد نادرخانی»  در حاشیه این جلسه  گفتگو با خبرنگارما،هدف از اجرای این طرح را ارتقاء شاخص های بهداشتی، حفظ بهداشت آب های زیرزمینی، تولید بیشتر پساب برای صنایع مستقر در اطراف شهر زنجان عنوان کرد.

او افزود: هم اکنون ۶۰ درصد از شهر زنجان تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد که با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در بازه زمانی میان مدت، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر ترمیم آسفالت معابر شهری به دلیل توسعه شبکه فاضلاب از سوی این شرکت انجام شده است.

او گفت: در جدیدترین اقدام برای توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان، خط اصلی خیابان رهبری، اتصال خط فاضلاب زینبیه شرقی به غربی، کوچه شهدا و مناطق گونیه و حق وردی به طول ۱۲ کیلومتر اجرا می شود.

به گفته نادرخانی: برای اجرای این میزان شبکه جمع آوری فاضلاب اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت اعتبارات، کارهای بزرگی در حوزه توسعه خدمات فاضلاب در شهر زنجان انجام پذیرفته که با همراهی دستگاه ها، رسانه ها و مردم می توان شتاب بیشتری به این روند داد.

نادرخانی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه ۴٫۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار می شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند.

 

 

Share this post