رئیس کل دادگستری زنجان: نباید با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حقوق عامه تضییع شود

صادقی نیارکی

رئیس کل دادگستری زنجان: نباید با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حقوق عامه تضییع شود

میهن نیوز-رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به موضوع تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان گفت: در نظام جمهوری اسلامی قانون جامع تملک داریم و آن هم به میزان نیاز باید انجام شود، بنابر این در ایجاد این منطقه نباید حقوق مردم منطقه تضییع شود
، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار شورای معاونین استان با حجت‌الاسلام مهدی باقری، رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور وی در دادگستری استان اظهار داشت: در راستای تعامل و همکاری فی ما بین دستگاه قضا با مجلس شورای اسلامی و با تصویب لوایح و اصلاح مقررات با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و کاهش اطاله دادرسی از اقدامات ارزشمندی است که مجلس می‌تواند با کمک قوه‌قضائیه انجام دهد.
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به موضوع تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان گفت: در نظام جمهوری اسلامی قانون جامع تملک داریم و آنهم به میزان نیاز بایستی انجام شود، بنابراین در ایجاد این منطقه نباید حقوق مردم منطقه مورد تضییع  قرار گیرد.
وی در این راستا به دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان مأموریت داد موضوع را از حیث حقوق عامه و همچنین بررسی تعداد پرونده‌ها و احکام صادره در شعب با موضوع عنوان شده با فوریت پیگیری و گزارش دهند.
صادقی نیارکی در ادامه از رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس و عضو کمیسیون قضایی مجلس خواست تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت اعضای شورای حل اختلاف که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اقدام موثر انجام شود، چرا که اقدامات شورای حل اختلاف در راستای کمک به دستگاه قضایی در کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش بسیار ارزشمند است.
در این دیدار حجت الاسلام مهدی باقری، رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند دستگاه قضا در اجرای عدالت گفت: نمایندگان استان در مجلس اهتمام جدی برای پیگیری و رفع مشکلات استان و دستگاه‍‌ها در مجلس شورای اسلامی دارند.
وی با بیان اینکه در زنجان برخی مشکلات که به یک معضل از جمله معضل زیست محیطی و بهداشتی تبدیل شده با جدیت مورد پیگیری نماینگان استان در مجلس قرار دارد و تلاش می‌کنیم ضمن پیگیری این مشکلات از مسئولان امر راه حل‌هایی برای رفع آنها با کمک دستگاه قضا پیدا کنیم.

 

Share this post