تفرجگاه سبزه‌میدان زنجان به کارکردهای متعدد ملی و مذهبی نیز تبدیل شده است

تفرجگاه سبزه‌میدان زنجان به کارکردهای متعدد ملی و مذهبی نیز تبدیل شده است

آوای میهن نیوز- شهردار زنجان گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌ها به صورت خرد انجام می‌شد و یک نابسامانی در این خصوص حاکم بود ، امسال با تجمیع پروژه‌های خرد در راستای تسهیل در امور عمرانی شهرداری، گام‌های اساسی برداشته خواهد شد و در این راستا مشاور و ناظر برای مناطق چهار گانه شهری تعیین شده است.

علیرضا فیروزفر در نشست خبری که به مناسبت روز شهرداری‌ها برگزار شد افزود: شهرداری در راستای راهبردهای شورای شهر زنجان که برای سال ۱۴۰۲ تعیین کرده گام برمی‌دارد.

او افزود: با توجه به رشد دو برابری بودجه مصوب در سال ۱۴۰۱ باعث شد تا در سال ۱۴۰۲ نیز با رشد ۵۰ درصدی بودجه مواجه باشیم البته با توجه به افزایش قیمت تمام شده مسائل عمرانی و شهری این رشد بودجه نیز در سال گذشته و امسال ناشی از این موضوع بوده است.

فیروزفر  در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه شهیدان کریمی بلافاصله بعد از گلنگ‌زنی خبر داد و گفت:

این پروژه با با قرداد اولیه نزدیک به هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم بسته شده  که عملیات اجرایی آن بلافاصله بعد از گلنگ‌زنی آغاز شد البته با توجه به درخواست ساکنان برای عدم تجهیز کارگاه در محل انتخاب شده و محدودیت موجود در انتخاب زمین، بعد از تصمیم نهایی تاسیسات بتن مستقر خواهد شد از این رو باید دقت لازم لحاظ شود.

به گفته شهردار زنجان انجام عملیات در ۶ نقطه از مسیر پروژه شهیدان کریمی شامل دو اصلاح هندسی است.

این مسوول سپس به موضوع ورود شهرداری زنجان به بهسازی زنجانرود اشاره تصریح کرد: قرداداین پروژه نیز با قرارگاه خاتم منعقد شده و نقشه اجرایی تعبیه  که وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به تجمع عظیم مردمی در سبزه‌میدان  در عید غدیر خم افزود: ماهیت تفرجگاهی سبزه‌میدان به کارکردهای متعدد ملی و مذهبی نیز تبدیل شده است و بهترین فضا واگذاری به امور صنایع دستی است و در این راستا اقداماتی انجام شد و اسناد واگذاری هم آماده است، اما چون هدف انجام یک کار ماندگار است قرار است با پشتیبانی وزارتخانه انجام شود که از قرار حمایت مالی از برنده مناقصه است چون مدیریت باید منسجم باشد و منتظر وزارتخانه هستیم.

او افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نیمی از ۶۰ غرفه موجود در سبزه‌میدان به صنایع دستی استان و مابقی در اختیار دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد و ما منتظر تعیین تکلیف روش حمایت وزارتخانه در این زمینه هستیم.

فیروزفر یکپارچه بودن طرح سبزه‌میدان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشاور در حال تهیه طرح ترافیکی یکپارچه برای هسته مرکزی شهر است، ضمن اینکه فاز شمالی سبزه‌میدان هم در دست اجرا است.

شهردار زنجان با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده و بهسازی مطلوب بود، افزود: از ۴۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده،  ۱۲ دستگاه تحویل گرفته شده منتظر تحویل بقیه هستیم، ضمن اینکه قرارداد تامین مینی‌بوس به مشکل تامین قطعه برخورد کرد و امیدوارم ۳۶ دستگاه خزیداری شده تا یک ماه آینده تحویل داده شود و از ۲۵ دستگاه ون هم هشت دستگاه در حال ارائه خدمت هستند و برای تحویل گرفتن هم تلاش خواهد شد.

او در مورد مشکلات پارک بانوان نیز گفت: پارک آماده شده در غرب زنجان به دلیل نیاز به حصارهای بلند در حال حاضر کارکرد خانواده دارد، ضمن اینکه پارک بانوان غرب یکی از پارک‌های بی‌نظیر در سطح کشور است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از  نگهداری از اماکن شهری بر عهده شهرداری و بقیه از وظایف شهروندان است، ادامه داد: برخی از اقدامات انجام شده در پارک بانوان، نیازمند ورود و کنترل توسط خود شهروندان از جمله بانوان است.

شهردار زنجان در ادامه از جمع‌آوری یک هزار و ۲۰۰ متکدی از شهر زنجان خبر داد و افزود: می‌توان گفت که یک هزار و ۱۵۰ نفر از این تعداد به سطح شهر بازگشته‌اند، ضمن اینکه ورود و جمع‌آوری متکدیان فعال در شهر تابع قوانین خاص خود است به طور مثال شهرداری نمی‌تواند کودکان را جمع‌آوری کند.

او از انعقاد قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی جداول و انهار در سطح شهر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این قرارداد از اواخر هفته آغاز خواهد شد.

Share this post